Fick min Bosch GCM 8SJ från Seltmann idag.
Packade genast upp den för att börja såga i allt inom räckhåll. Men den jävla transportsprinten man ska dra ut för att kunna höja sågen satt som berget.

Efter lite försiktigt pillande var jag till slut tvungen att falla till föga och konsultera manualen för att försäkra mig om att jag pillade på rätt ställe. Men mycket riktigt, det var rätt sprint och jag kunde inte rubba den för handkraft. Det hela slutade med att polygripen plockades fram, med mycket möda kunde jag tillslut få ut sprinten. Dessvärre var jag vid det laget helt utmattad, vilket kanske var tur med tanke på vår inredning som jag i min iver gladeligen hade provsågat lite i annars.

Hursomhelst om man ska få detta fixat måste sågen skickas tillbaka till Tyskland eller skulle man kunna lämmna den närmsta återförsäljare?

Provade du att trycka ner handtaget/klingan lite när du försökte lossa den?

FredrikR skrev:
Provade du att trycka ner handtaget/klingan lite när du försökte lossa den?
Absolut, hjälpte inte ett dugg.
Verkar som att sprinten är för stor eller hålet till den för litet beroende på hur man vill se på saken.

Randulf skrev:
Hursomhelst om man ska få detta fixat måste sågen skickas tillbaka till Tyskland eller skulle man kunna lämmna den närmsta återförsäljare?
Jag lämnade in på Swedol och hänvisade till europagarantin. Dom hade Iofs. aldrig
hanterat ett sådant ärende men serviceinriktade som alltid kontaktade dom Bosch
och fixade allt helt utan kostnad för migd^_^b

Aha, tack för tipset. Får ta en sväng förbi Swedol och kolla med dem. Reggade den på Bosch hemsida nu i alla fall så man har tre års garanti.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.