4 120 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Gavelställda hus
Hej, jag har tittat på en del husmodeller och kommit fram till att ett gavelställt hus verkar vara det som gäller för mig. (för breda hus passar inte bra på tomten)
Det jag hittat som skulle bli riktigt bra är eksjöhus prio 1. Jag har dock inte hittat speciellt mycket andra liknande hus. Är det någon som har tips?
1,5 plan kan kanske vara intressant också, men jag vill helst inte ha allt för högt hus.
Det jag hittat som skulle bli riktigt bra är eksjöhus prio 1. Jag har dock inte hittat speciellt mycket andra liknande hus. Är det någon som har tips?
1,5 plan kan kanske vara intressant också, men jag vill helst inte ha allt för högt hus.
På vår tomt passade också ett gavelställt hus bäst, och vi valde faktiskt just Prio 1 - vilket vi inte ångrar! Skulle jag bygga idag hade jag nog funderat lite på Prio 129, gavelställt det och haft "vardagsingång" genom tvättstugan och gjort en snygg gång till huvud-/gästentrén 
Jag gillar prio 1 mycket, förutom vissa utvändiga lösningar som fönstren i gaveln vid ingången och så är jag inte så mycket för fönster som går ända till golvet.
Jag tycker planlösningen verkar riktigt bra, men jag oroar mig lite för att det kan vara i minsta laget. Dock tror jag inte att det är så stort problem, jag har plats i uthus för gästrum och lite annat. Jag har även pannrum i garaget, och det fungerar även som tvättstuga nu. Men den är väl lite begränsad.
Jag vill helst ha huvudingången i gaveln som på prio 1, men prio 129 var väl också lite intressant
Har du lust att berätta lite vad det har kostat att bygga prio 1, gärna lite vad som kostat vad och sådär? Vad finns det för möjligheter att göra ändringar, och vad kan man göra själv?
Jag tycker planlösningen verkar riktigt bra, men jag oroar mig lite för att det kan vara i minsta laget. Dock tror jag inte att det är så stort problem, jag har plats i uthus för gästrum och lite annat. Jag har även pannrum i garaget, och det fungerar även som tvättstuga nu. Men den är väl lite begränsad.
Jag vill helst ha huvudingången i gaveln som på prio 1, men prio 129 var väl också lite intressant
Har du lust att berätta lite vad det har kostat att bygga prio 1, gärna lite vad som kostat vad och sådär? Vad finns det för möjligheter att göra ändringar, och vad kan man göra själv?
Klicka här för att svara