P
Viktor.J Viktor.J skrev:
LoL 😂
Kom igen, snälla!
 
P
L Lasse Ln skrev:
Det är fortfarande Seymour Hersh rapporten som är mest trovärdig. Seymour har aldrig haft fel. Hans källor är nära makten. De ekonomiska motiven finns i Washington, kunskapen, det ekonomiska motivet finns där och inte minst att Rand corporation rapporten från 2019 har med Nordstream i sin rapport som något skadligt för USA som borde åtgärdas. En annan indikation av Nordstream attentatet är att när ärendet var uppe i FN-s säkerhetsråd röstade alla NATO länder mot en oberoende FN ledd undersökning. Vi får se om Tyskland nyktrar till någon gång och undersöker attentatet själva utan Sverige och Danmark som inte vågar annat än att göra som Washington säger.
Det snällaste man kan säga om Seymour Hersh är väl att han är en mytoman.
Att han sen sprider Putinpropaganda gör honom inte mer trovärdig.
 
  • Gilla
och en till och 6 till
  • Laddar…
P
Viktor.J Viktor.J skrev:
LoL 😂
Upplys oss med din vishet, vi som vajit och syndat med huvudet uppe i Kjeml! Visa oss ofjälste med din vishet, vishet föjskaffad i landskapet med ökänt lägst IQ på mönstrjngen åj efter åj Bejätta!!
 
P
Viktor.J Viktor.J skrev:
LoL 😂
Asså, jag och andra väntar på ditt svar och analys. Dom var grymma sist. Säg om du skiter i det så slipper vi vänta.
 
P
T Thomas_Blekinge skrev:
För den som kan läsa tyska finns en del att hämta här:

[länk]

Det är ett år sedan attackerna och svensk åklagaren har inte agerat. Kanske han är fortfarande styrd av stormaktsspelet. Eller hon.
För de som vet något om dykning på stora djup är segelbåtsteorin ett totalt villospår, antagligen planterat av ryssarna.
Det hade varit rena självmordsuppdrag att dyka ner och framför allt att komma upp från de djupen, inte en gång, utan FYRA GÅNGER, utan tillgång till en trycktank för kontrollerad dekompression.
Sen skulle dykarn hitta rören där nere i mörkret också.
Historien är som bäst rännstensjournalistik, men är troligen rysk desinformation.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 4 till
  • Laddar…
Jo vem som nu sprängde det här monumentet för Tysklands dårskap att bli beroende av rysk fossilgas för att lägga ner sin kärnkraft har nog mindre betydelse. Men man kan ju alltid försöka dölja varför NS1 o 2 byggdes och istället fokusera på vem som sprängde galenskapen.
 
P paralun skrev:
Jo vem som nu sprängde det här monumentet för Tysklands dårskap att bli beroende av rysk fossilgas för att lägga ner sin kärnkraft har nog mindre betydelse. Men man kan ju alltid försöka dölja varför NS1 o 2 byggdes och istället fokusera på vem som sprängde galenskapen.
Inte för att Paralun lär bli övertygad, men kanske någon av er andra i tråden börjar tänka.
https://nyadagbladet.se/utrikes/cho...anerade-usa-kriget-och-energikrisen-i-europa/
https://www.moonofalabama.org
 
R Rolfan skrev:
Inte för att Paralun lär bli övertygad, men kanske någon av er andra i tråden börjar tänka.
[länk]
[länk]
Jag fokuserar på varför NS1-2 byggdes och att Angela Merkel till varje pris skulle ha fossilgasen för att lägga ner kärnkraft. Sen kan man då ha mycket konspirationsteorier varför man spängde NS1-2 men det är för mig helt ointressant i det stora hela.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse
  • Laddar…
R Rolfan skrev:
Inte för att Paralun lär bli övertygad, men kanske någon av er andra i tråden börjar tänka.
[länk]
[länk]
Bra källor ?
"Nya Dagbladet är en svensk nätbaserad dagstidning grundad 2012.[2] Tidningen är nationalistisk, vetenskapsskeptisk och partipolitiskt obunden. Den betecknar sig som humanistisk och etnopluralistisk med en antiglobalistisk hållning.[3] Den refererar ofta pseudovetenskap och vaccinationsmotstånd."
 
  • Gilla
Karl.s och 3 till
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson skrev:
Bra källor ?
"Nya Dagbladet är en svensk nätbaserad dagstidning grundad 2012.[2] Tidningen är nationalistisk, vetenskapsskeptisk och partipolitiskt obunden. Den betecknar sig som humanistisk och etnopluralistisk med en antiglobalistisk hållning.[3] Den refererar ofta pseudovetenskap och vaccinationsmotstånd."
😬 "googla själv så kan du läsa på, det finns en professor som håller med"
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
Klas Karlsson;
Kritisk mot mRNA-vaccinen mot covid, inte vaccinmotståndare och det kan du läsa massor om på olika håll utom förstås i mainstream-media.
Att brottslingar förnekar sina brott är legio.
Att uppgiftslämnare inte skall lämnas ut är en förutsättning för avslöjanden. Se nedan
<img data-lazy-fallback="1" width="741" height="486" class="entry-thumb" src="https://steigan.no/wp-content/uploads/2023/09/nord-stream-danske-forsvaret-741x486.png" alt="" title="Et år med løgn om Nord Stream" />
Thomas Blekinge;
Betalvägg på den tyska artikeln.
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
För de som vet något om dykning på stora djup är segelbåtsteorin ett totalt villospår, antagligen planterat av ryssarna.
Det hade varit rena självmordsuppdrag att dyka ner och framför allt att komma upp från de djupen, inte en gång, utan FYRA GÅNGER, utan tillgång till en trycktank för kontrollerad dekompression.
Sen skulle dykarn hitta rören där nere i mörkret också.
Historien är som bäst rännstensjournalistik, men är troligen rysk desinformation.
Med moderna ekolod kan man få så bra bilder att man knappt behöver dyka. Jag är övertygad om att den typen av attack är möjlig. Det faktum att de sprängde fel ledning på ett ställe, hur ska det tolkas?
 
P paralun skrev:
Jo vem som nu sprängde det här monumentet för Tysklands dårskap att bli beroende av rysk fossilgas för att lägga ner sin kärnkraft har nog mindre betydelse. Men man kan ju alltid försöka dölja varför NS1 o 2 byggdes och istället fokusera på vem som sprängde galenskapen.
Det som du kallar för Tysklands dårskap görs ju av många länder som bygger delar av sin energiförsörjning på import. Inte minst Sverige som importerar all sitt kärnbränsle.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jag fokuserar på varför NS1-2 byggdes och att Angela Merkel till varje pris skulle ha fossilgasen för att lägga ner kärnkraft. Sen kan man då ha mycket konspirationsteorier varför man spängde NS1-2 men det är för mig helt ointressant i det stora hela.
NS byggdes väl som alla andra pipelines för att transportera bränsle från källan till användaren. Det finns dussintals pipelines från Nordsjöns oljefält in till kontinenten och matar det europeiska gasnätet. NS sticker inte ut på något sätt utan var en konkurrent till andra gasledningar från öst till väst.
 
  • Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.