31 773 läst ·
359 svar
32k läst
359 svar
Gasstream ett och två punkterade
Det snällaste man kan säga om Seymour Hersh är väl att han är en mytoman.L Lasse Ln skrev:Det är fortfarande Seymour Hersh rapporten som är mest trovärdig. Seymour har aldrig haft fel. Hans källor är nära makten. De ekonomiska motiven finns i Washington, kunskapen, det ekonomiska motivet finns där och inte minst att Rand corporation rapporten från 2019 har med Nordstream i sin rapport som något skadligt för USA som borde åtgärdas. En annan indikation av Nordstream attentatet är att när ärendet var uppe i FN-s säkerhetsråd röstade alla NATO länder mot en oberoende FN ledd undersökning. Vi får se om Tyskland nyktrar till någon gång och undersöker attentatet själva utan Sverige och Danmark som inte vågar annat än att göra som Washington säger.
Att han sen sprider Putinpropaganda gör honom inte mer trovärdig.
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
För den som kan läsa tyska finns en del att hämta här:
https://www.zeit.de/politik/2023-09/nord-stream-pipelines-anschlag-jahrestag
Det är ett år sedan attackerna och svensk åklagaren har inte agerat. Kanske han är fortfarande styrd av stormaktsspelet. Eller hon.
https://www.zeit.de/politik/2023-09/nord-stream-pipelines-anschlag-jahrestag
Det är ett år sedan attackerna och svensk åklagaren har inte agerat. Kanske han är fortfarande styrd av stormaktsspelet. Eller hon.
För de som vet något om dykning på stora djup är segelbåtsteorin ett totalt villospår, antagligen planterat av ryssarna.T Thomas_Blekinge skrev:
Det hade varit rena självmordsuppdrag att dyka ner och framför allt att komma upp från de djupen, inte en gång, utan FYRA GÅNGER, utan tillgång till en trycktank för kontrollerad dekompression.
Sen skulle dykarn hitta rören där nere i mörkret också.
Historien är som bäst rännstensjournalistik, men är troligen rysk desinformation.
Jo vem som nu sprängde det här monumentet för Tysklands dårskap att bli beroende av rysk fossilgas för att lägga ner sin kärnkraft har nog mindre betydelse. Men man kan ju alltid försöka dölja varför NS1 o 2 byggdes och istället fokusera på vem som sprängde galenskapen.
Inte för att Paralun lär bli övertygad, men kanske någon av er andra i tråden börjar tänka.P paralun skrev:
https://nyadagbladet.se/utrikes/cho...anerade-usa-kriget-och-energikrisen-i-europa/
https://www.moonofalabama.org
Jag fokuserar på varför NS1-2 byggdes och att Angela Merkel till varje pris skulle ha fossilgasen för att lägga ner kärnkraft. Sen kan man då ha mycket konspirationsteorier varför man spängde NS1-2 men det är för mig helt ointressant i det stora hela.R Rolfan skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Bra källor ?R Rolfan skrev:
"Nya Dagbladet är en svensk nätbaserad dagstidning grundad 2012.[2] Tidningen är nationalistisk, vetenskapsskeptisk och partipolitiskt obunden. Den betecknar sig som humanistisk och etnopluralistisk med en antiglobalistisk hållning.[3] Den refererar ofta pseudovetenskap och vaccinationsmotstånd."
😬 "googla själv så kan du läsa på, det finns en professor som håller med"klaskarlsson skrev:
Bra källor ?
"Nya Dagbladet är en svensk nätbaserad dagstidning grundad 2012.[2] Tidningen är nationalistisk, vetenskapsskeptisk och partipolitiskt obunden. Den betecknar sig som humanistisk och etnopluralistisk med en antiglobalistisk hållning.[3] Den refererar ofta pseudovetenskap och vaccinationsmotstånd."
Klas Karlsson;
Kritisk mot mRNA-vaccinen mot covid, inte vaccinmotståndare och det kan du läsa massor om på olika håll utom förstås i mainstream-media.
Att brottslingar förnekar sina brott är legio.
Att uppgiftslämnare inte skall lämnas ut är en förutsättning för avslöjanden. Se nedan
<img data-lazy-fallback="1" width="741" height="486" class="entry-thumb" src="https://steigan.no/wp-content/uploads/2023/09/nord-stream-danske-forsvaret-741x486.png" alt="" title="Et år med løgn om Nord Stream" />
Thomas Blekinge;
Betalvägg på den tyska artikeln.
Kritisk mot mRNA-vaccinen mot covid, inte vaccinmotståndare och det kan du läsa massor om på olika håll utom förstås i mainstream-media.
Att brottslingar förnekar sina brott är legio.
Att uppgiftslämnare inte skall lämnas ut är en förutsättning för avslöjanden. Se nedan
<img data-lazy-fallback="1" width="741" height="486" class="entry-thumb" src="https://steigan.no/wp-content/uploads/2023/09/nord-stream-danske-forsvaret-741x486.png" alt="" title="Et år med løgn om Nord Stream" />
Thomas Blekinge;
Betalvägg på den tyska artikeln.
Med moderna ekolod kan man få så bra bilder att man knappt behöver dyka. Jag är övertygad om att den typen av attack är möjlig. Det faktum att de sprängde fel ledning på ett ställe, hur ska det tolkas?P Peter787 skrev:För de som vet något om dykning på stora djup är segelbåtsteorin ett totalt villospår, antagligen planterat av ryssarna.
Det hade varit rena självmordsuppdrag att dyka ner och framför allt att komma upp från de djupen, inte en gång, utan FYRA GÅNGER, utan tillgång till en trycktank för kontrollerad dekompression.
Sen skulle dykarn hitta rören där nere i mörkret också.
Historien är som bäst rännstensjournalistik, men är troligen rysk desinformation.
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Det som du kallar för Tysklands dårskap görs ju av många länder som bygger delar av sin energiförsörjning på import. Inte minst Sverige som importerar all sitt kärnbränsle.P paralun skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
NS byggdes väl som alla andra pipelines för att transportera bränsle från källan till användaren. Det finns dussintals pipelines från Nordsjöns oljefält in till kontinenten och matar det europeiska gasnätet. NS sticker inte ut på något sätt utan var en konkurrent till andra gasledningar från öst till väst.P paralun skrev: