B byron v2 skrev:
NS 2:1 är hel och redo att leverera gas. Denna nyhet har dock inte fått mycket uppmärksamhet.

Nu är det läge att stoppa kriget. Våra ledare kan inte få offra 100 miljoner människors ekonomi och hälsa för att driva ett vansinnigt krig mot Ryssland.

Det är Eu/ och särskilt Tyskland som måste säga STOPP till usa.
Det är usa och europa som fortsätter kriget.
Det är svenska vapen som mördar i ukraina
Helt vansinne
Man ska inte vara plakat full vid åtta en lördagskväll, ingen annan kan få dessa tankar.
 
  • Gilla
  • Haha
Peter787 och 5 till
  • Laddar…
R
A AndersS skrev:
Man ska inte vara plakat full vid åtta en lördagskväll, ingen annan kan få dessa tankar.
Hen kanske får betalt.
 
  • Gilla
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag anser att vi ska avhålla oss från sådana tillmälen.
Detta är inget tillmäle utan ren fakta. Det med krig är en fasansfull sak och människor dör. Men som Putin säger så ska Ukraina upphöra som land/stat och har inget existensberättigande, samt införlivas med Rysslands imperium. Putin vill gå till historien som en ny Tsar.
Putin har målat in sig i ett hörn och är liksom lite desperat , när det inte blir som han tänkt sig.
Jag är ingen krigshetsare men finner det makalöst att ha en sådant tankesätt.
 
  • Gilla
Peter787 och 3 till
  • Laddar…
Med tillmäle menar jag den idiotiska uppmaningen: "Flytta till Ryssland då...". Det är ett oreflekterat svar till någon som inte följer linjen att fördöma Ryssland. Det borde finnas bättre argument.
Förresten, hur många konton har du avverkat på BH? Du känns alltid igen på ditt sätt att använda komma.
 
Så därför ska man gå honom till mötes?
Det är inte direkt konstigt att du får den reaktionen när du utrycker de åsikterna.
Putin kan inte tillåtas vinna. Samtidigt kan vi inte trycka ner Ryssarna i skorna. Det måste bli något som påminner om behandlingen av Tyskland efter andra världskriget. Hanteringen efter första fungerade inte alls bra.
 
  • Gilla
Peter787 och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Så därför ska man gå honom till mötes?
Det är inte direkt konstigt att du får den reaktionen när du utrycker de åsikterna.
Putin kan inte tillåtas vinna. Samtidigt kan vi inte trycka ner Ryssarna i skorna. Det måste bli något som påminner om behandlingen av Tyskland efter andra världskriget. Hanteringen efter första fungerade inte alls bra.
Tyskland blev ganska nedtryckt i skorna efter WWII, med all rätt. Väst-allierade insåg dock ganska snabbt att V-Tyskland behövde att hjälpas på fötterna för att vara en demokratisk murplank mot Sovjet. Bara därför.
Nu verkar läget vara annat. Rysslands härskar-elit måste tvingas till golvet samtidigt som väst måste hjälpa till med demokratisering av Ryssland vilket blir extremt svårt.
En Marshall-plan för Ukraina verkar dock vara vettigt så att Ukraina efter kriget framstår som det bättre, demokratiska, alternativet mot Ryssland. Men vi ska inte glömma att Ukraina hade stora problem med korruption och odemokratiska tendenser innan kriget som inte är borta.
 
B byron v2 skrev:
Ledsamt hur hatet skenar när jag skriver att det går bra att skicka gas i NS 2:1.
Men att Usa och tyska politiker säger nej till det....

Sen skrev jag att det är väst som driver kriget och folk börjar gapa om rysstroll.
Faktum kvarstår.
Utan att sverige, EU och Usa pumpat in vapen och pengar i Det korrupta Ukraina hade kriget varit över och lugnt i Europa.

Jag skiter fullständigt var gränsen går mellan Ryssland och Ukraina. Jag kan inte förstå hur någon kan bry sig.
Med barnbarn i Ukraina så bryr jag och min familj om hur det går!!!
Det är inte väst eller Usa som gått till anfall mot ett grannland!!
Det du inte verkar förstå är att om inte Ukrainas gränser respekteras så kommer inga andra gränser heller att göra det.
Ukraina först och sen kommer nästa.
Detta berör 44 miljoner människor som inte bett om detta!!
Att du skiter fullständigt i detta säger det mesta!!
 
  • Gilla
  • Älska
Peter787 och 11 till
  • Laddar…
JanneJanne123
B byron v2 skrev:
Ledsamt hur hatet skenar när jag skriver att det går bra att skicka gas i NS 2:1.
Men att Usa och tyska politiker säger nej till det....

Sen skrev jag att det är väst som driver kriget och folk börjar gapa om rysstroll.
Faktum kvarstår.
Utan att sverige, EU och Usa pumpat in vapen och pengar i Det korrupta Ukraina hade kriget varit över och lugnt i Europa.

Jag skiter fullständigt var gränsen går mellan Ryssland och Ukraina. Jag kan inte förstå hur någon kan bry sig.
Ingen har ifrågasatt att det är möjligt att använda NS2, det folk inte vill är att göda Putin med en enda rubel, därav ska den hållas stängd.

Bryr du dig om var gränsen mellan Sverige och Ryssland går eller är det också skitsamma för dig?
 
  • Gilla
Peter787 och 12 till
  • Laddar…
R
B byron v2 skrev:
det är väst som driver kriget
Det är ryssland som "driver kriget". Hade de stannat kvar på sin sida gränsen med sin militär så hade det inte varit något krig alls. Mycket lätt för normalbegåvade personer att förstå.
 
  • Gilla
Peter787 och 12 till
  • Laddar…
B byron v2 skrev:
Ledsamt hur hatet skenar när jag skriver att det går bra att skicka gas i NS 2:1.
Men att Usa och tyska politiker säger nej till det....

Sen skrev jag att det är väst som driver kriget och folk börjar gapa om rysstroll.
Faktum kvarstår.
Utan att sverige, EU och Usa pumpat in vapen och pengar i Det korrupta Ukraina hade kriget varit över och lugnt i Europa.

Jag skiter fullständigt var gränsen går mellan Ryssland och Ukraina. Jag kan inte förstå hur någon kan bry sig.
Är du bakis och fortfarande yr efter gårdagen:thumbdown:
 
  • Gilla
  • Haha
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
När Ukraina blev självständigt 1991 fanns där 1 900 strategiska laddningar och 2 500 taktiska vapen. Där fanns ett stort antal interkontinentala missiler och strategiska bombplan.

Efter katastrofen i Tjernobyl år 1986 fanns en uttalad ”nukleär allergi” hos befolkningen. Redan 1990 uttryckte Rada, Ukrainas parlament, sin avsikt att Ukraina skulle bli kärnvapenfritt. Sedan landet blivit självständigt blev man mer betänksam. Med hot och bidrag fick Ryssland och USA till slut alla kärnvapen överförda till Ryssland år 1996, medan missilerna tog längre tid och den sista mängden av vapenuran försvann först år 2012. USA betalade enligt uppgift 500 miljoner dollar för kostnaderna för demonteringen.

I samband med förhandlingarna om kärnvapnen fick Ukraina garantier för sina gränser och mot territoriella hot i det s.k. Budapestavtalet från 1994. Garanter för avtalet var Ryssland, USA och Storbritannien. Detta avtal bröts alltså av Ryssland genom annekteringen av Krim 2014.
 
  • Gilla
Peter787 och 8 till
  • Laddar…
Det finns ett helt annat problem som inte har ett dugg med Putin eller krig att göra.
Naturgas är ett fossilt bränsle och inte alls i linje med en miljömedveten energiomställning.
NS skulle aldrig byggts. Men Tyskland fick ju sin Fukushima-panik.
 
  • Gilla
Festlund och 4 till
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Naturgas är ett fossilt bränsle och inte alls i linje med en miljömedveten energiomställning.
Inte enligt EU. De anser ju att naturgas av någon anledning ska klassas som grön energi. EU skulle nog kunna klassa brunkol som grön energi om det passade dem.
 
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
B byron v2 skrev:
Det är svenska vapen som mördar i ukraina
Tror du måste läsa på lite och framförallt faktchecka, svenska vapen i Ukraina är det ukrainare som använder för att försvara sig mot en angripare, att försvara sig och döda angriparen är inte att mörda.
Ryssarna har sina egna vapen att just mörda civila i Ukraina med.

Sedan skall du framförallt inte sätta tilltro till all goja som sprids via internet av ryska propagandamaskinen.
Fascinerande att det finns så många nyttiga idioter...
 
  • Gilla
Peter787 och 5 till
  • Laddar…
Det enda ljuset som denna tråden skänker är att rysstroll, nyttiga idioter och femtekolonnare kommer ut i ljuset så man kan blocka dom och på så sätt få ett trevligare forum. Nu näst, Byron_V2.
 
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.