P
paros paros skrev:
En till fundering:
Ska jag byta regulatorn till en 30mbar?

Har inte kopplat in än, vill säkerställa att jag har gjort rätt innan :)
Verkar som att jag behöver byta regulator och juster luftflödet i vridreglagen så ska det funka.
Om det står att du inte skall justera luften så är detta rätt en del tillverkare löser detta i munstycket.
Du måste ha rätt regulator till den gasen du använder

Hemmakatten
Har du meddelat din/fastighetens gasleverantör att du tänker gå över till fristående gasolflaskor? Uppsägning av stadsgasen krävs säkerligen, det kan vara lång uppsägningstid.

Dels tror jag att man måste has gasföretager att komma för att plugga gasledningen på korrekt sätt (med tillhörande kostnad för dig).

Dels är det mycket möjligt att du måste få tillåtelse från hyresvärden/BRF/räddningstjänsten för att byta. Och allt måste vara säkert gjort, och troligtvis av professionell gas/ol installatör med skriftligt intyg till styrelse e.dyl.

Och slutligen tycker jag att du, oavsett om det krävs eller inte, ska anlita någon som kan detta. Både för din egen skull och för de andra i huset. Du verkar inte ha erforderlig kunskap.

Jag uppfattar det som att TS har fått tag i en begagnad häll men inte har stadsgas själv. Mer sannolikt att den ska vara i en sommarstuga utan elanslutning. Läs första inlägget.

Hemmakatten
Möjligt att det är så, uppfattade TS inlägg inte riktigt så.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.