Hej, för någon månad sedan köpte vi ett hus där en Garo GLB+ OKQ8 laddare sitter installerad. Den var avslagen i elskåpet och jag slog igång den varpå den verkade starta upp som den skulle. Den stod med grönt ljus i någon dag och vi skulle prova ladda en bekants bil men laddaren slog aldrig till.
Efter en del kontakt med Okq8 support så rekommenderades det att jag skulle skaffa ett annat simkort och peta in i laddaren för att de skulle kunna se att den var aktiverad för laddning utan RFID. Efter att ha stoppat in simkortet så kontaktade jag supporten och de återkom efter några dagar och meddelade att boxen hade varit uppkopplad i ca 48 timmar innan den gick ner igen.
När jag kollade modemet så var det svart, dvs ingen indikering på att det var på. Lyckades då inte ansluta via config porten.
Boxen blinkade vid det här laget blått och jag stängde av den från centralen. Efter ca 1 dygn så provade jag starta upp boxen igen och modemet startade då upp. Jag provade komma in via config porten och såg status "No Sim installed", Meddelade OKQ8 supporten igen men de hade inte någon ny uppdatering på att den kopplat upp.
Så idag efter att den stått och lyst grönt i ca 12 timmar så började den blinka grönt i snabb takt. Jag kollade då modemet igen som återigen var svart och config-porten är ej nåbar.
Är det någon som har råkat ut för något liknande på GLB+ boxen synkad med OKQ8 eller någon annan aktör?
Egentligen det enda jag vill uppnå är att aktivera att laddning alltid är tillgänglig utan RFID, vilket OKQ8 skulle hjälpa till med. Men eftersom den inte ansluter upp och modemet verkar stänga av sig själv så är den vägen stängd.