Grusgångar och uppfart enligt finplaneringsskiss. 0-18 eller krossat singel (makadam) 8-16, gårdssingel 8-16 eller gångsingel 8-16?

Gillar inte att rensa ogräs mer än nödvändigt och 0-18 gillar saker att växa mer i än krossat singel eller dylikt, är min upplevelse.

Varför gillar ni det ena eller andra?
Vad är era erfarenheter?

Tänker oss en natursten/krossat singel kant runt huset. Se bif. bild.

• Översikt över tomtskissen med hus, garage och grusgångar, markerad med "Ver. 2". Huset är omgivet av gräs och gångar av krossat singel eller liknande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kant av natursten längs huset med grus och makadam vid sidan av gräsmattan, nära ett svartmålat träpanelhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade turen att få tag i naturlig ärtsingel, enligt mig klart snyggast.
6-8 cm tjock lager och efter + 10 år ännu inga ogräs som inte gårdskrattan dräper.

TorpAnders TorpAnders skrev:
Jag hade turen att få tag i naturlig ärtsingel, enligt mig klart snyggast.
6-8 cm tjock lager och efter + 10 år ännu inga ogräs som inte gårdskrattan dräper.
Du tycker inte det blir "bottenlös" känsla me så tjockt lager ärtsingel (gårdsingel är samma har jag förstått?) Man ska kunna köra en barnvagn, eller en rullstol någorlunda obehindrat.

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Lite svår att cykla eller trycka fram en tung skottkärra kan det vara, fläckvis. Men ack så skönt att slippa ogräs, vi har inte ens markduk , men väl packad sandmo i botten.

• Gilla
Bluegreengrey77
  • Laddar…
Jag hade en kort trädgårdsgång med makadam 8-16. Går ofta barfota sommartid och en grusgång är sällan trevlig att gå på, men 8-16 makadam var det värsta jag gått på.

• Gilla
Bluegreengrey77
  • Laddar…
Har fått lite input från olika håll och några föreslår även 8-11 gårdsingel Någon som har erfarenhet av det mot 8-16. naturgrus kan ju också fungera. Dock inte med 0-fraktion har jag nog kommit fram till iaf.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.