Jag har en gammal Gårdspump från M Lundgrens Gjuteri AB i Halmstad i trädgården som jag nu vill renovera. Se bilderna för skick. Jag ska rosta ur allt och försöka plocka isär det. Cylindern ser inte bra ut heller. Jag kan slipa ut honom och håna honom.
Hur förhindrar man att cylinderfodret rostar? Är cylindrarna galvaniserade?

• Rostig gammal gårdspump på gräsmatta, med synliga skador och slitage på cylindern.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig gammal gårdpump liggande på mossig gräsmatta, med synliga delar som ska rostas ur och renoveras enligt inläggets beskrivning.
    Skapa konto
  • Rostig gårdpump i trädgården, visar cylinder i dåligt skick med rostangrepp.
    Skapa konto
  • Närbild på en oxiderad gårdpumpscylinder i trädgården, visar rost och slitage på ytan och bultar som behöver renoveras.
    Skapa konto
  • Rostig cylinder från en gammal gårdspump ligger på gräsmatta, med tecken på slitage och korrosion.
    Skapa konto
  • Rostig gammal gårdspump som ligger på en tidning i en trädgård, redo att renoveras och tas isär.
    Skapa konto
  • Rostig gårdspump och cylinder liggandes på gräsmattan, ska renoveras och isoleras för att förhindra vidare rostskador.
    Skapa konto
  • Rostig gårdpump med korroderad cylinder liggande på gräsmatta.
    Skapa konto
  • En gammal, rostig gårdpump med synlig cylinder och smutsig yta placerad på en tidning utomhus.
    Skapa konto
  • Rostig gammal gårdpump som ligger på marken i en trädgård, med tydliga tecken på rost och korrosion på cylindern och andra delar.
    Skapa konto
  • Närbild på en gammal, rostig gårdpump med tydligt slitage och rost inuti cylindern. Pumpen är delvis isärplockad, och det syns smuts och korrosion.
    Skapa konto
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.