46 915 läst ·
28 svar
47k läst
28 svar
Garderob runt säng
Just det, tillägg till det ovan; var det 20.000 för allt (material + arbetskostnad) eller endast snickarens arbetskostnad? IKEA-grejerna måste varit separat tänker jag?A Annanellyham skrev:Ikea sa samma till mig, men det är mest för att de inte får säga något iom att det kan vara en säkerhetsrisk. Men med snickare som bygger upp det ordentligt, så ska det inte vara några problem! Jag har Platsa, 60 cm/80 cm/60 cm + 58 djupa pax. Valde vita och målade allt med möbelfärg! Om man är lat kan man lämna in på lackning!
Pris: jag ville ha luckor i sidorna med eluttag och lampa, så det blev lite extra med det. Skulle tippa på att jag betala 20 utan det, hade nog blivit billigare om det inte vore för mina ojämna väggar och lite elproblem bakom som gjorde att allt behövdes byggas upp en bit. Bor i Stockholm!
Hej!
Vad fin garderoben blev! Och färgen är riktigt fin! Så här har jag också tänkt att göra men Ikea rekommenderade inte djupare hyllor än 40 cm ovanför huvudet.
Jag bor i Stockholm, skulle du kunna skicka den snickaren som gjorde detta jobb till mig på PM? Och isof kan jag få använda din garderob som referens?
Vad fin garderoben blev! Och färgen är riktigt fin! Så här har jag också tänkt att göra men Ikea rekommenderade inte djupare hyllor än 40 cm ovanför huvudet.
Jag bor i Stockholm, skulle du kunna skicka den snickaren som gjorde detta jobb till mig på PM? Och isof kan jag få använda din garderob som referens?
Om folk fortfarande är intresserade kring denna lösning kan ni pm:a! Jag har en snickare som byggde en smidig IKEA-lösning!
Medlem
· Västerbotten
· 274 inlägg
Bumpar denna tråd.
Inbyggda luckorna i garderoben, är det något som snickaren byggt från grund eller är det någon Ikea produkt det också?
Inbyggda luckorna i garderoben, är det något som snickaren byggt från grund eller är det någon Ikea produkt det också?
Jag tänkte också bygga detta. Har också funderat över 60 skåp ovanför sängen. Men jag tänkte dra fast mina i taket och kanske en regel under. Då borde dom sitta för alltid.
Jag tänkte bygga mina egna stommar av gamla stommar. Och sedan tänkte jag kapa till luckorna så att det passar. Och blir det lite urslag så tänkte jag ändå måla dom sedan.
Vad har ni för avstånd för sängen ? Jag gjorde 180 och det var för litet. Men nu så kommer det bli lite glapp då luckorna uppe är 60.
Tänker också så att det passar om man senare byter sängar.
Jag är snickare för övrigt men sånt här fin snickeri har jag inte gjort förut
Jag tänkte bygga mina egna stommar av gamla stommar. Och sedan tänkte jag kapa till luckorna så att det passar. Och blir det lite urslag så tänkte jag ändå måla dom sedan.
Vad har ni för avstånd för sängen ? Jag gjorde 180 och det var för litet. Men nu så kommer det bli lite glapp då luckorna uppe är 60.
Tänker också så att det passar om man senare byter sängar.
Jag är snickare för övrigt men sånt här fin snickeri har jag inte gjort förut
Medlem
· Västerbotten
· 274 inlägg
Väldigt snyggt
Medlem
· Västerbotten
· 274 inlägg
Jättebra jobb. Jag tänkte ha en bärlina både i framkant och bak. Som ngn tidigare i tråden gjort.
Då kommer dom sitta. Och den kan jag dölja bakom luckorna som jag själv bestämmer hur höga dom blir
Då kommer dom sitta. Och den kan jag dölja bakom luckorna som jag själv bestämmer hur höga dom blir
Klicka här för att svara
