Som rubriken lyder, tanken är att installera sprinkersystem i trädgården till våren. Valet har fallit på Gardenas system, mest eg på grund av enkel planering och tydligt system...

Vill höra andras erfarenheter
Min tanke är att köpa nästan allt material från tyskland, (sidtips ngn ? ), förutom slangen som jag tänker köpa på Rinkabyrör då jag behöver många meter. Dimensionerna verkar stämma, 25mm utvädigt, 3/4 invändigt.

Som sagt alla tips och trixs är välkomna !!

//
Q
 
Tittar själv på deras system och installera det till våren. Amazon.se verkar ha bra priser (bättre än .de på flera delar/paket)

Däremot verkar flera av de tyska recensionerna klaga på sönderfrusna spridare och kopplingar.. Har svårt att hitta några svenska tester, men kanske någon här som har erfarenheter?
 
A afSchinken skrev:
Tittar själv på deras system och installera det till våren. Amazon.se verkar ha bra priser (bättre än .de på flera delar/paket)

Däremot verkar flera av de tyska recensionerna klaga på sönderfrusna spridare och kopplingar.. Har svårt att hitta några svenska tester, men kanske någon här som har erfarenheter?
är också i planeringsstadiet till att fixa i sommar. Dock mer inriktad på att det blir Rain Bird. Billigare och välandvänt system (enligt lekmannamässig research)
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
N Nicktim skrev:
är också i planeringsstadiet till att fixa i sommar. Dock mer inriktad på att det blir Rain Bird. Billigare och välandvänt system (enligt lekmannamässig research)
Blir nog samma för mig
 
Jag kör Hunter och är väldigt nöjd. Det är nog likvärdigt med rain bird gissar jag. Har haft deras pgj spridare fyra säsonger nu. Allt funkar fortfarande helt felfritt. Jag var lite orolig för jag har otroligt hårt vatten från egen brunn på Öland. Tänkte att kanske munstycken skulle kalka igen men har inte märkt något än. Jag använde vanlig PEM-slang 25mm.

Jag tittade också på gardenas men det skulle bli rätt mycket dyrare och jag reagerade också på dåliga recensioner på Amazon. Hunter och rainbird känns mer gediget.
 
Jag tänker satsa på ca 8st Rainbird 3504 och ev nån lite mindre spridare när det behövs nån mindre. Pem 25 samma för mig. Jag har en 800w pump o nerspolat rör o ta vatten ifrån. Tänkte ta och sektionera ca 4 rör. ca 2-3 spridare på lina. Först tänkte jag köpa en Gardena auto fördelare men upptäckte att Tuya har magnet ventiler som man styr. Jag har redan mycket tuya styrning. Tuya har en enhet som kan styra upp till 8 ventiler men jag hoppas klara mig med 4. Ska bli jätteroligt vårprojekt
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.