Byggahus.se
Hej. Har fått ett problem med min Gardena. Den startar inte på morgonen på utsatt tid. Så fort jag öppnar appen så går den igång. Sen går den hela dagen. Började för tre veckor sen efter en app uppdatering. Har uppdaterat robbotgräsklipparen. Men ingen skillnad. Vill gärna inte skicka in den, om det går lösa själv.
 
Standardåtgärden vid dessa symptom är rengöring av laddbleck på klippare och laddstation.
Det bör göras 1-2 gånger/säsong.
Smuts och beläggningar på blecken kan göra att klipparen inte blir fulladdad=startar ej själv på utsatt tid.
 
Har jag inte gjort. Skall göras 👍
 
E etompau skrev:
Standardåtgärden vid dessa symptom är rengöring av laddbleck på klippare och laddstation.
Det bör göras 1-2 gånger/säsong.
Smuts och beläggningar på blecken kan göra att klipparen inte blir fulladdad=startar ej själv på utsatt tid.
hjälpte tyvärr inte. Och bläcken såg väldigt fina ut. Inte en tillstymmelse till ärgning. Men att för tipset.
 
Ok. Är felet konsekvent, sker det på samma sätt varje gång?
Har du dubbelkollat inställningar för schemat/tidsinställningar etc?
Vad menar du med att "öppnar appen"?
 
E etompau skrev:
Ok. Är felet konsekvent, sker det på samma sätt varje gång?
Har du dubbelkollat inställningar för schemat/tidsinställningar etc?
Vad menar du med att "öppnar appen"?
det är konsekvent varje morgon. Så även idag. Öppnar appen på telefonen (gör inget mer)då går klipparen igång och går hela dagen. Tiden är är satt till kl0800 till 1600.
detta började för ca tre veckor sen, när appen uppdaterades till version 4.1.0 kom.
 
Du skriver inte vilket OS du kör men en snabb koll visar att senast app-ver för android är 4.1.1 och för IOS är den 4.1.2.
Kanske testa att uppgradera om du inte har gjort det.
Annars har jag inte fler tips/idéer, du får kanske höra med gardena.
 
E etompau skrev:
Du skriver inte vilket OS du kör men en snabb koll visar att senast app-ver för android är 4.1.1 och för IOS är den 4.1.2.
Kanske testa att uppgradera om du inte har gjort det.
Annars har jag inte fler tips/idéer, du får kanske höra med gardena.
Allt är uppgraderat till senaste ver både mobil och gräsklippa. 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.