Hej!

Förstått att minimo 250 och 500 är exakt samma hårdvara det som skiljer är precis firmware.

Finns det någon i Forumet som kollat närmare på detta?

Ja så är det. Kapaciteten på de olika sileno-modellerna bestäms av en i programmet bestämd vilotid/dygn.
Alltså är antal klipptimmar/dygn mindre i en 250 än i en 500-modell.

E etompau skrev:
Ja så är det. Kapaciteten på de olika sileno-modellerna bestäms av en i programmet bestämd vilotid/dygn.
Alltså är antal klipptimmar/dygn mindre i en 250 än i en 500-modell.
Yes. Men mjukvaran bör gå att ändra tänker jag

D dahlss skrev:
Yes. Men mjukvaran bör gå att ändra tänker jag
Visst går den att ändra, men det lär krävas att du har tillgång till utvecklingsverktyg och dokumentation, något som jag tror blir svårt att få.

E etompau skrev:
Visst går den att ändra, men det lär krävas att du har tillgång till utvecklingsverktyg och dokumentation, något som jag tror blir svårt att få.
Nja, så avancerat är det inte :) frågan var mer om någon testat

E etompau skrev:
D dahlss skrev:
Nja, så avancerat är det inte :) frågan var mer om någon testat
Till Life och City-modellerna ska det gå att montera in ett tredjeparts-kort som ger kontroll över maskinen och det går att välja längre klipptider. Den påtvingande vilotiden försvinner då.
Kostar ca 2000 kr.

Kortet funkar ej till Minimo-modellen. Man kan utgå från att gardena har gjort vad dom kan för att undvika "hackande" av klippare.

https://www.robonect-shop.de/

• Gilla
Ogglas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.