[Flyttat från "Badrum"]

Vi byggde hus för 3,5 år sedan och vid tvåårsbesiktningen så fixandes några mindre saker. Bl.a. så byttes en sprucken kakelplatta i ett av badrummen. Nu har ytterligare en platta spruckit och det har inte skett någon yttre åverkan. Det är väldigt tydligt att plattan gått sönder vid en brottanvisning.

Så, täcker nybyggnadsförsäkringen detta? Är det någon mening att ta upp detta med husleverantören, som är en av de större. Rekommendationer?
 
  • Vit kakelplatta med spricka längs en brottanvisning i ett hörn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enligt tjänstelagen så har man 10 års reklamationsrätt så ta detta med husleverantören. Det kanske täcks av kakeltillverkarens garanti. Fick ni med en pärm med alla monteringsanvisningar och garantier när ni flyttade in i huset?
 
Hmmm...betvivlar att jag har något papper som skulle just täcka kaklet. Får väl leta.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.