[Flyttat från "Badrum"]
Vi byggde hus för 3,5 år sedan och vid tvåårsbesiktningen så fixandes några mindre saker. Bl.a. så byttes en sprucken kakelplatta i ett av badrummen. Nu har ytterligare en platta spruckit och det har inte skett någon yttre åverkan. Det är väldigt tydligt att plattan gått sönder vid en brottanvisning.
Så, täcker nybyggnadsförsäkringen detta? Är det någon mening att ta upp detta med husleverantören, som är en av de större. Rekommendationer?
Vi byggde hus för 3,5 år sedan och vid tvåårsbesiktningen så fixandes några mindre saker. Bl.a. så byttes en sprucken kakelplatta i ett av badrummen. Nu har ytterligare en platta spruckit och det har inte skett någon yttre åverkan. Det är väldigt tydligt att plattan gått sönder vid en brottanvisning.
Så, täcker nybyggnadsförsäkringen detta? Är det någon mening att ta upp detta med husleverantören, som är en av de större. Rekommendationer?
Enligt tjänstelagen så har man 10 års reklamationsrätt så ta detta med husleverantören. Det kanske täcks av kakeltillverkarens garanti. Fick ni med en pärm med alla monteringsanvisningar och garantier när ni flyttade in i huset?
Klicka här för att svara
