Hej
Jag har en helt vanlig Habo garageregel på min ena garagedörr. I den andra dörren är sitter en vanlig låskista med trycke och lås.
Är det någon som borrat hål i garageregelns ”hus” och lyckats montera tex ett hänglås för att spärra garageregeln i nedtryckt låst läge?
Skulle vilja kunna låsa den så att det iaf blir krångligare att bryta upp den.
Eller finns det ett bättre sätt?
Se bifogad bild som ett barn har ritat. 😄
Jag har en helt vanlig Habo garageregel på min ena garagedörr. I den andra dörren är sitter en vanlig låskista med trycke och lås.
Är det någon som borrat hål i garageregelns ”hus” och lyckats montera tex ett hänglås för att spärra garageregeln i nedtryckt låst läge?
Skulle vilja kunna låsa den så att det iaf blir krångligare att bryta upp den.
Eller finns det ett bättre sätt?
Se bifogad bild som ett barn har ritat. 😄
Såhär ser en typisk garageportregel ut inuti,
Så det gäller i så fall att borra på rätt ställe.
Här är montageanvisningen för Habo's garageportregel,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så det gäller i så fall att borra på rätt ställe.
Här är montageanvisningen för Habo's garageportregel,
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns låsbara garagereglar att köpa.
Det är ofta möjligt att borra för ett hänglås i låshuset men hur man borrar skiljer beroende på modell och fabrikat, var man kan borra bedömer du när låshuset är reglat då kan du se lämpliga utrymmen.
En annan metod som är vanlig är att man tillverkar 2st öglor, en som sitter på stången och en som sitter på dörren som låses med hänglås men det kräver mer arbete och verktyg.
I vissa fall används ett "vanligt" låshus för att låsa.
Vilken lösning jag väljer beror på dörrmiljö samt andra krav.
Det är ofta möjligt att borra för ett hänglås i låshuset men hur man borrar skiljer beroende på modell och fabrikat, var man kan borra bedömer du när låshuset är reglat då kan du se lämpliga utrymmen.
En annan metod som är vanlig är att man tillverkar 2st öglor, en som sitter på stången och en som sitter på dörren som låses med hänglås men det kräver mer arbete och verktyg.
I vissa fall används ett "vanligt" låshus för att låsa.
Vilken lösning jag väljer beror på dörrmiljö samt andra krav.
Klicka här för att svara