6 471 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
garageport?
Vad ska man ha för garageport?(märke?)..vill ha en takskjutport som är vit..och välisolerad då jag bor
långt norrut. Vilken är bäst?...och om man vill ha bredare än "normala" 240" vad är nästa bredd?....
/
M
långt norrut. Vilken är bäst?...och om man vill ha bredare än "normala" 240" vad är nästa bredd?....
/
M
jag letade port ifjol,,,kollade runt ganska mycket.eftersom du vill ha bra isolerad kanske inte de billigaste modellerna som man kan hitta på större byggvaruhus är nåt för dig?och över 2,4m?hur hög har du tänkt dig?jag köpte min hos alldoor(www.alldoor.se),ville ha liite högre men standardhöjd var 2,0 eller 2,12.tyvärr skenade priset iväg med högre,så 2,12m blev det och 2,5m bred..vit och motor.även bra engagemang från säljaren.finns ju andra företag,men jag är iaf nöjd..teckentrup heter porten,tysk tror jag
lycka till
....och för den fick du betala?kerran skrev:jag letade port ifjol,,,kollade runt ganska mycket.eftersom du vill ha bra isolerad kanske inte de billigaste modellerna som man kan hitta på större byggvaruhus är nåt för dig?och över 2,4m?hur hög har du tänkt dig?jag köpte min hos alldoor(www.alldoor.se),ville ha liite högre men standardhöjd var 2,0 eller 2,12.tyvärr skenade priset iväg med högre,så 2,12m blev det och 2,5m bred..vit och motor.även bra engagemang från säljaren.finns ju andra företag,men jag är iaf nöjd..teckentrup heter porten,tysk tror jaglycka till
/Ola
Personligen tycker jag att en slagport av finare fabrikat slår takskjutsporten, titta på tex polardörren deras garageportar.
fördelar: bättre kvalitetskänsla, går att få i samma material eller stil som ytterdörren på huset, behöver inte öppna hela porten om man bara skall in och ut, slipper en massa fula skenor i taket,
nackdelar: aningen dyrare, svårt med automatik
fördelar: bättre kvalitetskänsla, går att få i samma material eller stil som ytterdörren på huset, behöver inte öppna hela porten om man bara skall in och ut, slipper en massa fula skenor i taket,
nackdelar: aningen dyrare, svårt med automatik
njaa,,,2,5m är inte föör brett.hade gärna haft 2,7m eller nåt sånt.men priset skenade iväg då det inte var "standard"..dessutom ville jag utnyttja mina endast 32kvm.så jag har porten nära ena vägen,lite för nära tycker jag nu..OCH,håller faktiskt med shelby67,tycker slagporten är snyggare,hade även passat bättre hos mig som har "inte modernt hus"..och skenorna shelby67 pratar om,dom är fula!
hade varit snyggare med en slagport!men visst är det skönt att trycka på fjärrisen när man kommer och ska köra in bilen..
Klicka här för att svara