2 986 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Garageport - hjälp sökes
Självbyggare
· Stockholm
· 10 106 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 106 inlägg
Kräver porten 50 på sidorna och 90 ovan blir det absoluta max mått för porten du kan ha 2400*1996. Större kommer du inte att kunna montera. Det är helt omöjligt.
Vad är det för garageport du avser?
Den länken jag ser är till en slagport men din inledande beskrivning förde tankarna till en takskjutport eller vipport.
Om det är en takskjutport hur breda sektioner (blad) har den?
Det är ofta möjligt att anpassa ett blad i höjd eller efter marken om det inte är rakt men hur den anpassningen görs skiljer mellan olika fabrikat och du bör fråga den som säljer porten.
Varför beställer du inte porten efter de mått du vill ha?
https://garageexperten.com/produkt/garageport/
Den länken jag ser är till en slagport men din inledande beskrivning förde tankarna till en takskjutport eller vipport.
Det är ofta möjligt att anpassa ett blad i höjd eller efter marken om det inte är rakt men hur den anpassningen görs skiljer mellan olika fabrikat och du bör fråga den som säljer porten.
https://garageexperten.com/produkt/garageport/
1 123abc skrev:Vad är det för garageport du avser?
[länk]
Det är framförallt en takskjutsport jag är ute efter.
Det är tre veckors leveranstid, ett alternativ är att avvakta och beställa efter exakta mått. Vi behöver en rätt omgående för att snickarna ska kunna sätta in det, de åker på annat jobb om två veckor, men det kanske kan vara värt och avvakta och anlita någon annan för att sätta in det.
Ofta är det bättre att avvakta och få en port som överensstämmer med förutsättningarna.S Strik3r skrev:Det är framförallt en takskjutsport jag är ute efter.
Det är tre veckors leveranstid, ett alternativ är att avvakta och beställa efter exakta mått. Vi behöver en rätt omgående för att snickarna ska kunna sätta in det, de åker på annat jobb om två veckor, men det kanske kan vara värt och avvakta och anlita någon annan för att sätta in det.
Däremot är portar ofta anpassningsbara och går ofta att bygga om efter förutsättningar på plats men det är nog inget din snickare har erfarenhet av men du kan alltid fråga den som säljer portarna hur dom kan anpassas.
Däremot kan det vara en del arbete med att anpassa en port.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hjälp - Luftvärmepump eller satsa på Luft-vatten
Värmepumpar -
Komplicerad golvisolering - behöver hjälp
Isolering -
Problem med Teckentrup garageport - hjälp!
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hjälp sökes - Limträbalk bärande vägg ovan garageport
Byggmaterial & Byggteknik -
Garageport HJÄLP! Car-In
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus