Hej,

Någon som har tips på snygg bra garagelampa till utomhus över garageport som tnder när en bil kör in?

Eller en detektor med "bra" inställnings möjligheter så att den inte reagerar på 6m avstånd.....dvs utanför vår lillla uppfart? Den vi har nu reagerar på allt! det är ju inte speceillt bra...
 
Redigerat:
Går det inte att vinkla den nedåt och begränsa räckvidden?
 
Det brukar finnas två skruvar att justera. En för tiden som lampan ska lysa och en för ljuskänsligheten. Men som JanneL skriver... Vinkla sensorn rätt. Det tar en kväll med lite pilsner och tålamod... :-)

Testat?

/Jörgen
 
Lite svart tejp på sensorn ger också ytterligare inställningsmöjligheter, givetvis i kombination med pilsnern då...
 
Ser ut som det kan bli en riktigt trevlig kväll! :D
 
Vi har demonterat den lampan vi hade. Vi lyckades inte hitta inställningarna på den - en gammal skit variant. men jag har sett att det finns rörelsedetektorer som man skall kunna justera med timer o känslighet. Får bli någon sådan!

Sen pilsner o en kväll på uppfarten då :-)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.