Har fått en ny bil, och upptäckte till min sorg att den, trots att den är ganska liten, inte går att ställa i garaget på ett enkelt sätt. Detta på grund av att antennen tar i porten! Och antennen är en sån där bakårvippd sak, och alltså viks den helt framåt då jag backar in alternativt då jag backar ut.

Jag ser bara ett alternativ, och det är att sätta "vanliga" dörrar istället för de vipportar vi har idag. Någon som vet om detta är ett kostsamt projekt? Eller har föslag på andra sätt att lösa problemet. Skall tillägga att bilen annars gott och väl får plats, det är bara det att porten sitter så lågt. Det är precis att jag undgår att slå huvudet i om jag går omkring i gagaget då porten är öppen, och jag är 170cm.

galento
Hej.om det bara är antennen som tar i och Du tycker det funkar annars,skulle jag personligen satsa på att göra nåt åt antennen t.ex flytta den eller byta till annan modell,hur mycket är det som tar i ?Själv skulle jag aldrig byta bort "vipport" mot slagport(vanliga dörrar)

Det finns antenner idag som inte sitter utanpå karaossen. Prata med din bilhandlare eller gå in på en firma som säljer billstereo.

Ja det var ju en tanke förståss! ::) Tänk ibland måste man verkligen låta någon annan tänka... skall kontakta bilhandlaren, skall ändå tillbaka dit och fixa nåt märke, så då kan jag ju fråga då. Smart! :)

;D Detta var roligt att läsa. Tack Sophia! ;)

På bilradioaffären kan du säkert köpa ett kortare antennspröt, det är nog den enklaste lösningen.

En sån där bakåtvippad sak... Är det en sån i gummi som fjädrar tillbaks när den kommer ut i friheten igen?
De är i så fall gjorda för att klara av automatiska biltvättar m.m. så det kanske håller ändå?
är det mycket den trycks ner?

//Markus

Sänk bilen  ;D Finns ingen genväg till den perfekta lösningen

lp75 skrev:
Sänk bilen  ;D Finns ingen genväg till den perfekta lösningen
;D ;D ;D

Jag tycker du ska bila ur garagegolvet och gräva ur en sisådär 30 cm och gjuta ny platta.

::)  ::)  ::)

förlåt, men detta inlägg var ju nästan straffspark mot tom målbur.... ;)

Byt till tex Volvo.

Antennen sitter i en av sidorutorna.

Absolut billigaste och enklaste lösningen,
om du får hyggligt betalt för den gamla bilen.

Och dessutom framtidssäkert, om du skulle få sättningar
i garaget, så att taket sjunker något

//KoW

RoTe
KnockOnWood skrev:
Byt till tex Volvo.

Antennen sitter i en av sidorutorna.

Absolut billigaste och enklaste lösningen,
om du får hyggligt betalt för den gamla bilen.

Och dessutom framtidssäkert, om du skulle få sättningar
i garaget, så att taket sjunker något

//KoW
Volvo! Mycket bra förslag! ;D

Tillbaka från min pluggvecka, nu med ännu tommare huvud än innan, ser att ni roat er kungligt!  ;D

BRA, det är underbart då mina hjärnsläpp kan skänka andra sån njutning...  :-*

Edit: Det är förresten just precis min gamla Volvo jag bytte ut mot en mindre bil, annars var det ju bra tänkt... ;) Skall införskaffa ny antenn i veckan...

Kunde inte din man kommit på någon lösning innan vi blev involverade? I mitt hem verkar denna typ av frågor vara mansdominerade....liksom att lufta element, flippa tillbaka automatsäkringen, ploga garageuppfarten etc ;)

Calle Anka skrev:
Kunde inte din man kommit på någon lösning innan vi blev involverade? I mitt hem verkar denna typ av frågor vara mansdominerade....liksom att lufta element, flippa tillbaka automatsäkringen, ploga garageuppfarten etc ;)
Hade du nu varit närheten hade du åkt på en tjottablängare mellan lysmaskarna! ;D ;D ;D Säger jag efter att igår kvälloch idag på förmiddagen under svordomar och märkliga, smärtsamma kroppsställningar monterat 3 stycken ytterst motsträviga spotlights med flera meter för mycket kabel under några hårda köksskåp som inte alls var intresserade av att bli skruvade i. Hemma hos oss är vi JÄMLIKA!!! *fnys* 8)

PLOGA förresten? Vekling, här SKOTTAS det! ;D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.