I
Jag har inte läst igenom hela tråden. Jag kan säga hur jag känner. Sedan min första bil 1968 har jag lappat och lagat själv så när som vid tre tillfällen med 10 års mellanrum då jag tappade hakan när räkningen kom. Nästan varje gång jag jobbat med bilen har jag sagt mig själv, " man skulle haft en lift, 4 eller 2-pelarlift". Tyvärr har jag inte platsen, annars hade jag nog haft en.
Visst, man kan tycka att det är inte så ofta man gör det själv, men om man haft en lift hade det kanske blivit lite roligare att jobba under bilen.
Så som någon skrev vad ska du ha den till är ganska väsentligt, har man gamla bilar som behöver vård så finns det pengar att spara om man " vill - vågar - och kan"

+ med lyft får man plats med en till bil i garaget, jag köpte en lyft när jag byggde ny motor till Corvetten för många år sedan. Kanske lyft bil 10ggr. Men värt det varje gång, vad är 30.000kr på en livstid... Sätt lyften ute då ION?

jag tar för givet att du läst recensionerna?

Tokslut skrev:
jag tar för givet att du läst recensionerna?
Så klart jag har, men man kan ju inte köpa något utan att konsultera byggahus :)

cjnilsson skrev:
Vad säger ni om denna?
[länk]

Jag har varit lite sugen på en ac dk20q men nu är prisskillnaden lite för stor tycker jag då jag bara byter däck på en eller två bilar varje säsong.
Har en variant på den https://www.duabhuset.se/index.php?view=product&id=5980
Är nöjd! Möjligen kanske inte riktig 100% kvalitetskänsla men ett stort lyft mot en 500:- domkraft från jula.

Tror det blir svårt att hitta nått bättre för den pengen.

Äger denna:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...tyg/Domkraft-aluminiumstal-25-ton-2000038408/
och är mycket nöjd!

Inte riktigt samma lyftkraft jämfört Bahco från CO, men man lyfter ju inte hela bilen på samma gång. Sen lyfter den inte riktigt lika högt, men fixar iaf hela ena sidan samtidigt på min xc60 så höjden bör räcka.
Dessutom 500 kr billigare och hälften av vikten, vilket va mest avgörande för mig (framförallt vikten).

Redigerat:
cjnilsson skrev:
Vad säger ni om denna?
[länk]

Jag har varit lite sugen på en ac dk20q men nu är prisskillnaden lite för stor tycker jag då jag bara byter däck på en eller två bilar varje säsong.
Jag äger den och är helnöjd. Lyfter högt, stabil och tung som bara den och för Det priset är det inget att fundera på!

Det blev en bahco domkraft från Clas. Har inte provat den, men den är tung. Hade fullt upp med att bära den till bilen

• Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Väcker denna tråd, vad rekommenderar ni 2018 för att lyfta en V70
Budget 2500kr trött på billiga som lyfter lågt...

S
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Väcker denna tråd, vad rekommenderar ni 2018 för att lyfta en V70
Budget 2500kr trött på billiga som lyfter lågt...
Jag köpte en på bilia för 600kr

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.