9 707 läst ·
18 svar
10k läst
18 svar
Garage på 10 timmar
Har du inte förankrat garaget något i marken ?
Hej
Grundläggningen med grus och tryckt virke valde jag då detta kommer att bli endast förvaring, Det närmaste fordon jag kommer är några cyklar kanske en fyrhjuling. Vi har därför inga planer på att isolera byggnaden.
Kostnaden hamnade på 59.500 SEK inkl moms och frakt.
Det jag köpt till utöver detta är de tryckta 45x170 som ligger som grund, grus och nu även lås och handtag.
Grundläggningen med grus och tryckt virke valde jag då detta kommer att bli endast förvaring, Det närmaste fordon jag kommer är några cyklar kanske en fyrhjuling. Vi har därför inga planer på att isolera byggnaden.
Det jag köpt till utöver detta är de tryckta 45x170 som ligger som grund, grus och nu även lås och handtag.
Nej, ingen förankring. Vindlasterna på denna lilla byggnad blir aldrig större än egentyngden..
Kommer det en tornado så hoppas jag att mina försäkringar täcker..
Kommer det en tornado så hoppas jag att mina försäkringar täcker..
Ett mycket prisvärt förråd.byggaren_bob skrev:Hej
Funderar själv på att bygga en friggebod för gräsklippare m.m. och har inte bestämt hur jag ska göra med grunden.
Idéerna i mitt huvud är nog lite överdrivna och man behöver inte göra det svårare än man måste.
Den finns allt kvar, står bara inne och gottar sig i väntan på våren...hakan_o skrev:
Klicka här för att svara