423 läst ·
8 svar
423 läst
8 svar
Garage nära tomtgräns.
Vårt hus är byggt - 94, grannens lite före. Den nuvarande ägaren har påpekat att deras garage står nära vår tomtgräns ca 2 m.
Jag har aldrig tänkt på det och nu när jag vet om det så bryr jag mig inte i detta.
Men tanken slog mig, om vi sålde vårt hus kan nya ägarna kräva att garaget flyttas eller något dylikt eller får de gilla läget.
Jag har aldrig tänkt på det och nu när jag vet om det så bryr jag mig inte i detta.
Men tanken slog mig, om vi sålde vårt hus kan nya ägarna kräva att garaget flyttas eller något dylikt eller får de gilla läget.
Nej. Vid köp av befintlig fastighet kan ingen ny ägare komma och kräva åtgärder gentemot grannar, särskilt inte om byggnaderna har stått i >10 år.L Lars3344 skrev:Vårt hus är byggt - 94, grannens lite före. Den nuvarande ägaren har påpekat att deras garage står nära vår tomtgräns ca 2 m.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 581 inlägg
Men ett gammalt svartbygge (inte garaget i tråden specifikt) kan även om det blivit lovligt genom preskription påverka framtida byggplaner på tomten.
Klicka här för att svara