Hej!
Har nyligen köpt hus med garage. I garaget är det någon form av skivor i taket och i en annan del som har varit förråd är det putsat i taket, förmodligen samma skivor under putsen.
Någon sa att det är träullit och att det har gjutits fast när garaget byggdes. ( oklart när det byggdes, kanske 80 talet ?) taket är platt och det är en altan ovanför garaget.
Nu till min fråga. Har tänkt att renovera garaget och vill inte ha det fula taket, vad har jag för alternativ?
Riva allt? Sen gipsa eller måla befintligt tak under
Putsa?
Har nyligen köpt hus med garage. I garaget är det någon form av skivor i taket och i en annan del som har varit förråd är det putsat i taket, förmodligen samma skivor under putsen.
Någon sa att det är träullit och att det har gjutits fast när garaget byggdes. ( oklart när det byggdes, kanske 80 talet ?) taket är platt och det är en altan ovanför garaget.
Nu till min fråga. Har tänkt att renovera garaget och vill inte ha det fula taket, vad har jag för alternativ?
Riva allt? Sen gipsa eller måla befintligt tak under
Putsa?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah, hur mycket isolerar den kontra om man tar bort den. Kommer jag märka någon skillnad ?Matti_75 skrev:
Är typ 2.10 i tak höjd och varje till centimeter hade vart gott.
Utan så absolut kondens, som Matti säger.L Lajnas skrev:
Behöver du mer höjd så skulle jag ta bort hela takat och bygga ett nytt som är högre.
Sen behöver ju jag inte så mycket höjd då jag är rätt kort. 😉
H HammerGuuurl skrev:Utan så absolut kondens, som Matti säger.
Behöver du mer höjd så skulle jag ta bort hela takat och bygga ett nytt som är högre.
Sen behöver ju jag inte så mycket höjd då jag är rätt kort. 😉funkar det
funkar det om man lägger puts på det för att få det slätt eller kommer det kondens dåH HammerGuuurl skrev:
Klicka här för att svara