Hej,

Efter en fönsterrenovering/målning går det nu inte att sära på yttre och inre fönsterbågarna, för att komma åt persienner. Det känns som att de har "limmats ihop".
Ett fönster gick bra med då följde det med lite färg och trä runt ett skruvhål.
De andra fönsterna sitter som berget. Har ni tips på hur jag särar de utan att de går sönder?

MVH
Philip
 
  • Gilla
Bnilsson
  • Laddar…
P Phalle skrev:
Hej,

Efter en fönsterrenovering/målning går det nu inte att sära på yttre och inre fönsterbågarna, för att komma åt persienner. Det känns som att de har "limmats ihop".
Ett fönster gick bra med då följde det med lite färg och trä runt ett skruvhål.
De andra fönsterna sitter som berget. Har ni tips på hur jag särar de utan att de går sönder?

MVH
Philip
Där brukar man ju ens inte måla...Behövs ingen färg där i princip. Men du får ta och försöka få in en kniv med tunnt och stabilt blad och skära loss det som limmats ihop.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.