F
Såhär såg dörrkarmen ut när vi flyttade in. Förra ägaren hade hund så gissar att denne kanske klöst sönder den? Oavsett orsak så har förra ägaren försökt laga karmen med något spackel men sedan gett upp av någon anledning.

Skadad dörrkarm med spackelförsök på träet, eventuella klösmärken, belägen vid en ljusmålad ytterdörr och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Att byta hela karmen känns som jobbigt och dyrt åtagande bara för denna estetiska skadan. Funderar på hur man kan laga det bäst? Fortsätta med något spackel och slipa det och måla? Något särskilt spackel för detta? Har funderat på kemiskt trä men det luktar så illa, vill inte ha det inomhus. Samtidigt vill man ju ha något som tål lite stryk iom det är en ytterdörr. Förväntar mig inte ett perfekt resultat men det måste gå att få bättre än såhär.

Jag hade sågat bort den skadade kanten med en fane och limmat dit en trästav som följer konturen, lite spackel och färg på det så syns det knappt sen.

F
haha5810 haha5810 skrev:
Jag hade sågat bort den skadade kanten med en fane och limmat dit en trästav som följer konturen, lite spackel och färg på det så syns det knappt sen.
Kontur? Det är ju bara en rak kant egentligen. Men får fundera på det, kanske går.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.