Har sett på youtube att det finns någonting som heter hd60s, fungerar det? Går det på något annat sätt? tack.

Vad är syftet med inkopplingen?

Att spela in det man ser på skärmen?

Nu är jag ingen expert, men att det skulle vara enkelt att få de två mest stängda tillverkarna av prylar att lira ihop känns högst osannolikt...

Nej, inspelningen går ju att göra på själva switchen, det är bara för att min dotter vill ha swichen inkopplad på hennes rum, hon har inte tv på rummet, bara iMac.

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Vad är syftet med inkopplingen?

Att spela in det man ser på skärmen?

Nu är jag ingen expert, men att det skulle vara enkelt att få de två mest stängda tillverkarna av prylar att lira ihop känns högst osannolikt...

Det går inte att använda en iMac som skärm till en Nintendo Switch, tyvärr.

Det ska väl gå alldeles utmärkt med en HD60, precis som Julia skriver. Den tar ju en HDMI-signal och tillåter visning (och inspelning) på datorn, med låg fördröjning dessutom. Det känns kanske lite overkill när en enkel TV egentligen duger, men vill man slippa ytterligare en skärm så varför inte. Kör!

• Gilla
Julia Eriksson
  • Laddar…
Se förresten till att du skaffar en HD60 S+ och inte bara en HD60 S. Den sistnämnda funkar nämligen inte på Apple Silicon.

Vad är Apple Silicon? Jag kan väldigt lite om datorer.

T tomasfr skrev:
Se förresten till att du skaffar en HD60 S+ och inte bara en HD60 S. Den sistnämnda funkar nämligen inte på Apple Silicon.

T tomasfr skrev:
Det ska väl gå alldeles utmärkt med en HD60, precis som Julia skriver. Den tar ju en HDMI-signal och tillåter visning (och inspelning) på datorn, med låg fördröjning dessutom. Det känns kanske lite overkill när en enkel TV egentligen duger, men vill man slippa ytterligare en skärm så varför inte. Kör!
Jag förstår inte hur det skulle gå. En HD60 eller HD60+ har en HDMI-utgång, men en iMac har ingen HDMI-ingång.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
T tomasfr skrev:
Vi vet inte om TS har en iMac med eller utan Apple Silicon.

Julia Eriksson Julia Eriksson skrev:
Vad är Apple Silicon? Jag kan väldigt lite om datorer.
"Apple Silicon" är namnet på Apples nya processorer som bland annat återfinns i de nya 24-tums versionerna av iMac som släpptes 2021. De ser ut såhär:
24-tums iMac med Apple Silicon, framsida och sidoprofilvisning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Känns ju också lite halvkonstigt att köpa en pryl för 1800 spänn för att spela nintendo på en liten skärm? En större datorskärm går ju att köpa för mindre, och lägger man på några 100-lappar får man ju en ok 32-tums smarttv....

Ja, det är den jag har. (Tror jag) köpt för två månader sedan, fast rosa.

splinter splinter skrev:
"Apple Silicon" är namnet på Apples nya processorer som bland annat återfinns i de nya 24-tums versionerna av iMac som släpptes 2021. De ser ut såhär:
[bild]

splinter splinter skrev:
Jag förstår inte hur det skulle gå. En HD60 eller HD60+ har en HDMI-utgång, men en iMac har ingen HDMI-ingång.
Jag får backa på det här. Hittade en artikel på 9to5mac som förklarar hur man skulle kunna koppla en Switch till en iMac med hjälp av en Elgato HD60 S+. I linje med vad @tomasfr förklarade. Som @Dan_Johansson är inne på så är det i och för sig mycket pengar för en liten adapter men om det är rimligare att köpa den istället för en extra skärm så blir valet enkelt.

Länk till artikel:
https://9to5mac.com/2017/08/12/how-to-play-nintendo-switch-consoles-imac-display-video/

I artikeln finns även en YouTube-tutorial som förklarade tillvägagångssättet. Det var kanske den som TS syftade på i första inlägget.

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
Det finns HDMI-USBC-adaptrar från dryga hundralappen som fungerar rent tekniskt. Som vanligt får man det man betalar för och Elgatos HD60 är i detta fallet prisvärd. Ingen märkbar fördröjning och fullt videokvalitet. Någon man inte får med de enklare adaptrarna.

Jag köpte en sådan adapter på Netonnet och det fungerade inte. Säljaren i butiken rekommenderade denna adepter just för mitt ändamål, men det fungerade inte.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det finns HDMI-USBC-adaptrar från dryga hundralappen som fungerar rent tekniskt. Som vanligt får man det man betalar för och Elgatos HD60 är i detta fallet prisvärd. Ingen märkbar fördröjning och fullt videokvalitet. Någon man inte får med de enklare adaptrarna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.