3 901 läst ·
22 svar
4k läst
22 svar
Går det att koppla Nintendo swich till iMac (2021)?
Har sett på youtube att det finns någonting som heter hd60s, fungerar det? Går det på något annat sätt? tack.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Vad är syftet med inkopplingen?
Att spela in det man ser på skärmen?
Nu är jag ingen expert, men att det skulle vara enkelt att få de två mest stängda tillverkarna av prylar att lira ihop känns högst osannolikt...
Att spela in det man ser på skärmen?
Nu är jag ingen expert, men att det skulle vara enkelt att få de två mest stängda tillverkarna av prylar att lira ihop känns högst osannolikt...
Nej, inspelningen går ju att göra på själva switchen, det är bara för att min dotter vill ha swichen inkopplad på hennes rum, hon har inte tv på rummet, bara iMac.
Dan_Johansson skrev:
Det ska väl gå alldeles utmärkt med en HD60, precis som Julia skriver. Den tar ju en HDMI-signal och tillåter visning (och inspelning) på datorn, med låg fördröjning dessutom. Det känns kanske lite overkill när en enkel TV egentligen duger, men vill man slippa ytterligare en skärm så varför inte. Kör!
Jag förstår inte hur det skulle gå. En HD60 eller HD60+ har en HDMI-utgång, men en iMac har ingen HDMI-ingång.T tomasfr skrev:Det ska väl gå alldeles utmärkt med en HD60, precis som Julia skriver. Den tar ju en HDMI-signal och tillåter visning (och inspelning) på datorn, med låg fördröjning dessutom. Det känns kanske lite overkill när en enkel TV egentligen duger, men vill man slippa ytterligare en skärm så varför inte. Kör!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 936 inlägg
Känns ju också lite halvkonstigt att köpa en pryl för 1800 spänn för att spela nintendo på en liten skärm? En större datorskärm går ju att köpa för mindre, och lägger man på några 100-lappar får man ju en ok 32-tums smarttv....
Jag får backa på det här. Hittade en artikel på 9to5mac som förklarar hur man skulle kunna koppla en Switch till en iMac med hjälp av en Elgato HD60 S+. I linje med vad @tomasfr förklarade. Som @Dan_Johansson är inne på så är det i och för sig mycket pengar för en liten adapter men om det är rimligare att köpa den istället för en extra skärm så blir valet enkelt.splinter skrev:
Länk till artikel:
https://9to5mac.com/2017/08/12/how-to-play-nintendo-switch-consoles-imac-display-video/
I artikeln finns även en YouTube-tutorial som förklarade tillvägagångssättet. Det var kanske den som TS syftade på i första inlägget.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 227 inlägg
Det finns HDMI-USBC-adaptrar från dryga hundralappen som fungerar rent tekniskt. Som vanligt får man det man betalar för och Elgatos HD60 är i detta fallet prisvärd. Ingen märkbar fördröjning och fullt videokvalitet. Någon man inte får med de enklare adaptrarna.
Jag köpte en sådan adapter på Netonnet och det fungerade inte. Säljaren i butiken rekommenderade denna adepter just för mitt ändamål, men det fungerade inte.
Johan Gunverth skrev: