2 833 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Går dessa dörrar att använda till mitt uterum?
Det har blivit över ett antal slagdörrar från kvalitetsmärket moelven via jobbet.
De är glasade och ser ungefär ut som de jag vill ha till mitt uterum.
Frågade tillverkaren va de va gjorda i och fick svar "bladen i granlamell med en HDF yta lackerad"
vet att de är avsedda för inomhusbruk, men med behandling kanske de går att använda.
Kommer inte vara vinterbonat så inget krav alls på att de ska vara isolerade.
Hade sparat otroligt mycket pengar genom detta och jobbar mycket med miljö så hade känts väldigt bra att inte bara slänga dem som jobbet vill..
De är glasade och ser ungefär ut som de jag vill ha till mitt uterum.
Frågade tillverkaren va de va gjorda i och fick svar "bladen i granlamell med en HDF yta lackerad"
vet att de är avsedda för inomhusbruk, men med behandling kanske de går att använda.
Kommer inte vara vinterbonat så inget krav alls på att de ska vara isolerade.
Hade sparat otroligt mycket pengar genom detta och jobbar mycket med miljö så hade känts väldigt bra att inte bara slänga dem som jobbet vill..
Risken är väl att dörrarna slår sig när de kommer ut i fuktigare och kallare luften. Men så länge du inte har dem i gränsen mellan varmt och kallt så tror jag inte det händer så mycket. Prova att behandla dem och ställ sedan ut dem utomhus innan du bygger väggen. Slår de sig inte i februari/mars så tror jag nog de klarar sig ganska bra sen. Akta dig även för direkt solljus.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är väl bara att prova? Gratis är gott!
Du skall väl bara ha ett par dörrar, och kan sätta ett litet "tak" över dem för att skydda mot slagregn.
Och så är du noga med ytbehandlingen på utsidan
Du skall väl bara ha ett par dörrar, och kan sätta ett litet "tak" över dem för att skydda mot slagregn.
Och så är du noga med ytbehandlingen på utsidan
Klicka här för att svara