Går den här lampan laga och vad är felet? Har 230v in i drivern( heter det så?) och ut 37,9 trots det står på den 24-36v men det kanske inte är så stor skillnad egentligen. Den lyser till lite mer genast man slår på den jämfört med hur det ser ut på filmen. Fel på drivern eller är det led dioderna o går det få tag i nytt det som är trasigt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Drivern reglerar inte spänning utan ström. Det står 1,5A continuos current. Detta kan den göra om spänningen ligger mellan 24 och 36V. Så när det är 38 V utan att dioderna lyser är det avbrott någonstans och drivern fungerar troligen precis som den skall. Får du tag på en ny LED-modul blir det förmodligen bra. Men det kanske inte är så enkelt att hitta.P ptlf skrev:
Tack för svar! Den kostade nog 700-800 för kanske 5-6 år så kanske prövar byta led om jag lyckas hitta till vettigt pris.
Däremot tycker jag ju inte att den hållit så särskilt länge då egentligen för inte har det ju blivit så hemskt många brinntimmar på den för nog gissar jag det lovades säkert 15000 när jag köpte den 😏
Däremot tycker jag ju inte att den hållit så särskilt länge då egentligen för inte har det ju blivit så hemskt många brinntimmar på den för nog gissar jag det lovades säkert 15000 när jag köpte den 😏
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Den här typen av arbetsbelysning (eller vad det är) är svinbilliga idag och vanligen med mycket bättre prestanda än säg för fem år sedan. Jag delar ditt intresse av att laga prylar som är vettiga att laga men måste nog säga att jag knappast skulle se det som lönt i detta fall. Såvida man inte har det som ett specialintresse såklart!
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysning"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Ganska ofta är det en av ledarna som har lämnat in.
Om du tittar riktigt noga på sälja leddmattan så kan du lista ut hur de är kopplade. Har du otur är det supertunn tråd som ansluter dem. Har du tur är det vanligt kretskort.
Är det vanligt kretskort så kan man prova att kortslutning varje led tills hela tänds.
Om du har runt 40v in så är det iallafall 10 led i serie. Kortslutning du har du bara 9 led i serie vilket kommer stressa dem som är kvar mer men o andra sidan är den redan kass
Om du tittar riktigt noga på sälja leddmattan så kan du lista ut hur de är kopplade. Har du otur är det supertunn tråd som ansluter dem. Har du tur är det vanligt kretskort.
Är det vanligt kretskort så kan man prova att kortslutning varje led tills hela tänds.
Om du har runt 40v in så är det iallafall 10 led i serie. Kortslutning du har du bara 9 led i serie vilket kommer stressa dem som är kvar mer men o andra sidan är den redan kass
Det är en ganska stor lampa som sitter på fasaden o lyser upp gårdsplanen o dessutom har jag en till likadan så det hade varit bra få igång den. Själva lamphuset är rejält gjort o har IP 65 om jag minns rätt.H Harald Blåtumme skrev:Den här typen av arbetsbelysning (eller vad det är) är svinbilliga idag och vanligen med mycket bättre prestanda än säg för fem år sedan. Jag delar ditt intresse av att laga prylar som är vettiga att laga men måste nog säga att jag knappast skulle se det som lönt i detta fall. Såvida man inte har det som ett specialintresse såklart!
Klicka här för att svara
