Hej
Tror ni att avloppsröret på denna typ av avlopp vanligtvis går att kapa till rätt längd?
I mitt fall är det nämligen mycket kortare mellan avloppet i golvet och vattenlåset i sidled.
Mvh
Fredrik
Vit avloppsrördel med krök och röd pil som pekar mot en sektion av röret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Vit avloppsrör med 90-gradersböj och röd markering, fråga om längdjustering.
    Skapa konto
B
Absolut. Grada av lite med en kniv efteråt så blir det en bra kant som inte krånglar vid montage.

• Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Tejpa runt röret med maskeringstejp för syftning och använd en fintandig såg så går det mycket lätt.

• Gilla
fredand44
  • Laddar…
Stort tack för era svar och tips!

Jag brukar använda en bågfil och så ta bort "fnaset" ordentligt. Om du nu inte har någon tjusigare fintandad såg menar jag.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Tusen tack för alla svar, avloppsrörssatsen är inköpt så inom närmaste två veckor är den nog på plats. Återkommer med bild då det är klart.

Krilleman
Det finns ju även denna varianten (FlexiPung) som tillåter att avloppet är precis under vattenlåset om du råkar på det problemet.

Annars är det bara såga på. Liten eller stor bågfil är enklast, som redan nämnts. 👍

Schema över FlexiPung vattenlås med mått för montering av avlopp under diskbänk.
Skapa konto

• Gilla
fredand44
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Det finns ju även denna varianten (FlexiPung) som tillåter att avloppet är precis under vattenlåset om du råkar på det problemet.

Annars är det bara såga på. Liten eller stor bågfil är enklast, som redan nämnts. 👍

[bild]
Tackar för svaret. Ja den är intressant också. Jag stod och höll i den på bauhaus igår men jag tog den vanliga. Men det kan sluta med att det blir en sådan där med böjt rör.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.