Produkter som diskuteras: "Gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Ok. Men den är redan mycket tight utan tejp. 20-25 varv kommer inte fungera.
Produkter som diskuteras: "slangkoppling"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Sprinklerna som redan är nedgrävda har plastgänga. Ingenstans visas det i gardenas instruktioner (tryckta och filmer) att tätning ska användas.
Nu blir man lite orolig...
Kolla 12:20 i denna film så ser ni hur jag gjort utan tejp. Fel?
Tackar,
J
Nu blir man lite orolig...
Kolla 12:20 i denna film så ser ni hur jag gjort utan tejp. Fel?
Tackar,
J
Jag använder bara Loctite 55, blir alltid tätt.
http://www.swedol.se/loctite-55-gangtatsnore-150m.html?site=priv
Men, behöver det verkligen vara 100% tätt i din installation, du vill väl vattna?
Några droppar på fel ställe kommer nog inte förstöra nåt.
http://www.swedol.se/loctite-55-gangtatsnore-150m.html?site=priv
Men, behöver det verkligen vara 100% tätt i din installation, du vill väl vattna?
Några droppar på fel ställe kommer nog inte förstöra nåt.
Gängtejp skall inte användas i plastkopplingar.. Det finns silikonpasta avsedd för detta.
Det finns även särskilt lim avsedd för kopplingar med höga krav, både permanent och
demonterbart. Endast om gängan är trasig kan ibland gängtejp användas att fylla upp
men det är nödfall.
Det finns även särskilt lim avsedd för kopplingar med höga krav, både permanent och
demonterbart. Endast om gängan är trasig kan ibland gängtejp användas att fylla upp
men det är nödfall.
Alla pooler jag monterat har iallafall gängtejp i monteringsanvisningarna. Och medföljer också i rörsatserna.K kraft1 skrev:
Länka gärna till gängpastan för plast!K kraft1 skrev:
Jag är också från gamla skolan där gängtape endast används till plastgängor...