Hej, vi har rivit en del av gammal ekonomibyggnad i timmer för att skapa mer tomtyta för planerad nybyggnation. Där den nya väggen ska vara finns redan knut på vardera ände så vi får skarva ihop virket.
Min fråga är om det går bra att sätta en massa gängstål eller liknande istället för dymlingar. Detta för att slippa köpa svindyr dymlingsborr?
Kan ju tänka mig att metall rostar och inte är något vidare, men det kanske finns något annat lite billigare alternativ?
Min fråga är om det går bra att sätta en massa gängstål eller liknande istället för dymlingar. Detta för att slippa köpa svindyr dymlingsborr?
Kan ju tänka mig att metall rostar och inte är något vidare, men det kanske finns något annat lite billigare alternativ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det skulle kanske gå... Har sett armeringsjärn istället för dymlingar.. mindre håldiameter och hur bra det är vet jag inte.
En dymlingsborr kan man ju hitta biligt om man har tur.
bara en fråga... kan vara en synvilla men är väggarna på väg utåt?
/ATW
En dymlingsborr kan man ju hitta biligt om man har tur.
bara en fråga... kan vara en synvilla men är väggarna på väg utåt?
/ATW
Kanske gängstång som man lockar med en mindre träplugg i ändarna. Då lär du klara korrosionen om gängstången är varmförzinkad till C3 eller mer.
En mindre plugg borde man lättare kunna fixa med en hålborr eller liknande?
Annars långa dubbelgängade skruv typ Essve ET-T eller liknande.
En mindre plugg borde man lättare kunna fixa med en hålborr eller liknande?
Annars långa dubbelgängade skruv typ Essve ET-T eller liknande.
Skulle inte hålla på och dona med gängstång eller armeringsjärn.
Fick själv tipset att kolla på WoodOwl borr som man ibland kan hitta på Amazon eller eBay. Specifikt deras Tri-cut modell: http://www.woodowl.com/PROD_ultrasmooth.htm
Kvalitetsborr, så fortfarande rätt dyra, men mycket rimligare än alternativen som säljs lokalt.
Fick själv tipset att kolla på WoodOwl borr som man ibland kan hitta på Amazon eller eBay. Specifikt deras Tri-cut modell: http://www.woodowl.com/PROD_ultrasmooth.htm
Kvalitetsborr, så fortfarande rätt dyra, men mycket rimligare än alternativen som säljs lokalt.
Ska kolla in lutar efter lite undersökningar att vi kanske kör dymlingar ändå. Bara det att farsan numrerade på fel sida om motorsågsskäret... Jävlar vilken huvudvärk.C cpalm skrev:
Det är nog vinkeln *hoppas jag innerligt*A ArneTW skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden