Hej.

Jag söker gångjärn till en port, Car-In, vikport som viks horisontellt.

Det gäller gångjärnen mellan portskivorna, 2 st på sidorna samt en i mitten.

Har någon tips på var jag kan hitta dessa ?

Ålder är okänd.

Mvh
Peter

Gamla, dammiga elektriska uttagskåpor på ett betonggolv, ser ut som om de är borttagna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Firmor som monterar nya portar brukar ta vara på den port de byter ut för att sälja som begagnade reservdelar.

L L A Axelsson skrev:
Firmor som monterar nya portar brukar ta vara på den port de byter ut för att sälja som begagnade reservdelar.
Tack.
Jag har kontaktat ett par firmor, men ännu inte fått napp.
Funderar även på att skaffa en begagnad port.

Peter

• Gilla
Pafo600
  • Laddar…
Hej,

Har nu fått kopierat och tillverkat 4st nya gångjärn.
Under min semester nu i Thailand hittade jag en mekaniksk firma som tog mått och gorde en 3d ritning av dem samt fräsade fram nya i aluminium.
Samt monterade in en rostfri sprint som de ledar runt.

Om någon önskar sådana kan jag vara behjälplig med att vidarebefordra kontakten jag skaffat utan kostnad.

Mvh//Rolf

4 458Lott skrev:
Hej,

Har nu fått kopierat och tillverkat 4st nya gångjärn.
Under min semester nu i Thailand hittade jag en mekaniksk firma som tog mått och gorde en 3d ritning av dem samt fräsade fram nya i aluminium.
Samt monterade in en rostfri sprint som de ledar runt.

Om någon önskar sådana kan jag vara behjälplig med att vidarebefordra kontakten jag skaffat utan kostnad.

Mvh//Rolf
Hej Rolf.
Jag tar gärna emot denna kontakt.

Hej,

Bifogat lite bilder jag fått samt en video.

Mvh//Rolf

• Två gångjärn, ett brunt och ett metallfärgat, ligger på en arbetsbänk.
    Skapa konto
  • Två beslag i metall, ett silverfärgat och ett mörkbrunt, placerade på ett bord.
    Skapa konto
  • Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
P Petergusta skrev:
Hej Rolf.
Jag tar gärna emot denna kontakt.
Hej,

Ska fixa adressen till firman, har fått kontakten till verkstadsfirman via, via, via.. :)
Men räkna med att betala en summa först som garanti, beställa material.

Besökte själv firman en kväll, mycket duktiga och seriösa killar.
Rent och välorganiserat, kan rekomenderas.

En ägare som driver firman, har en anställd som hjälper till.

Nu har firman ritningen på gångjärnet som fil, samt tilverkat jiggar att spänna upp aluminiumämnet med i fräsmaskinen.
Märk, det ar inte en helautomatisk styrd fräsmaskin, så det går med några timmar i maskinen.

Kommer tillbaka.

Mvh//Rolf

Redigerat:
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
4 458Lott skrev:
Hej,

Bifogat lite bilder jag fått samt en video.

Mvh//Rolf
Hej,

En bild till jag fått på alla 4 gångjärnen jag beställde.

Mvh//Rolf

• Fyra silverfärgade gångjärn placerade bredvid varandra på en mörk yta.
    Skapa konto
  • Gilla
Petergusta
  • Laddar…
Hej,

Har nu haft mera dialog med firman och dess ägare om priser vid tillverkning av flera gångjärn i aluminium
i kvaliteten 6061, samt med en monterad rostfri pinne som den ledar runt.

Ägaren till firman önskar inte tillverka mindre än 3st som en batch då omställningstiden blir för stor på maskinerna som används.

Han har kommit tillbaka med följande riktpriser:

* 1 kit = 3st gångjärn 10.500 Baht ( ca. 3.150 Sek totalt) Styckpris på 1.050 Sek
* 2 kit = 6st gångjärn 18.000 Baht ( ca 5.400 Sek totalt) Styckpris på 900 Sek

* Betalas till hans konto på förhand.

Om flera önskar gå samman om en bestllning så funger det säkert.

Han kan inte prata engelska endast thai, men han kan översätta text i mejl naturligtvis då han mejlat mig och jag honom.
- Och han är en seriös och ärlig person det är mitt hela och fulla intryck.

* Leverans / shipment utomlands är okänt för honom. Så här får den eller de som har intresse av att beställa gångjärn ordna detta själva. Firman finns ca 20 min utanför centrum av staden Korat, Korat ligger inåt landet ca 3,5h i från Bangkok eller Pattaya.

https://www.google.com/maps/dir/Ban...try=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDcyMC4wIKXMDSoASAFQAw==

Möjligt att om någon beställer, att gångjärnen kan skickas till ett hotell i Thailand om någon är här på semester eller om ni känner någon annan som är i Thailand som kan ta med. Och att sedan delarna tas med hem i resväskan av denne.

** Jag önskar INTE vara mellanhand vidare bara så att det är klart. Mitt intresse har endast varit att hjälpa andra här på forumet.

Om intresse finns, så kan jag lägga ut kontaktoppgufter (fimanamn, epost, kontonummer bank etc).

Jag är i alla fall otroligt nöjd med de gångjärn jag fått tillverkat och som jag tar med mig hem och monterar på min port:)

Mvh//Rolf

Man i förkläde står framför ett fönster till en verkstad med texten "Tanakit Machine Limited Partnership.
Skapa konto
CNC-maskin Makino Seiki MSA40 i en verkstad med kontrollpanel, fönster i bakgrunden och en verktygshylla med olika föremål.
Skapa konto
CNC-fräsmaskin i verkstad med styrpanel till höger och en Nash-luftkompressor i bakgrunden.
Skapa konto
En CNC-maskin i en verkstad med flera arbetsbänkar, verktyg och material utspridda i rummet.
Skapa konto
Gammaldags svarv med olika verktyg och material på hyllor vid sidan i ett verkstadsrum med fönster och betonggolv.
Skapa konto
Gul byggnad i thailändsk stil bakom staket, omgiven av träd och växter. Asfalt och grus syns i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Företagslogotyp och kontaktinformation för Tanakit Machine Ltd. Part., inklusive adress, telefonnummer och e-postadress.

• Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.