Har försökt hitta lösningen för att sätta gångjärn mot regel men inte hittat den än.
Bygger in trappan och har 45x45 reglar som jag tänkte sätta dörrarna i. Som vanligt är kunskapen på bygghandeln begränsad och jag kom hem med bifogade.
Men ni till problemet, måste jag jacka ur regeln för att inte få en ful glipa eller finns det någon annan bättre lösning?
Bygger in trappan och har 45x45 reglar som jag tänkte sätta dörrarna i. Som vanligt är kunskapen på bygghandeln begränsad och jag kom hem med bifogade.
Men ni till problemet, måste jag jacka ur regeln för att inte få en ful glipa eller finns det någon annan bättre lösning?
Köp dolda gångjärn, så sitter det tight och du slipper se dem.K Kris1 skrev:Har försökt hitta lösningen för att sätta gångjärn mot regel men inte hittat den än.
Bygger in trappan och har 45x45 reglar som jag tänkte sätta dörrarna i. Som vanligt är kunskapen på bygghandeln begränsad och jag kom hem med bifogade.
Men ni till problemet, måste jag jacka ur regeln för att inte få en ful glipa eller finns det någon annan bättre lösning?
Ja t.ex. För att de ska funka som tänkt så kan de monteras 18mm (vanlig skåpstomme)från väggen. Dina 45mm reglar kommer att göra så att luckan inte sitter ända ut.K Kris1 skrev:
Så antingen använder du de gångjärn du har och jackar ur och lever med att man ser gångjärnen. Eller så monterar du något tunnare mot väggen som har lika tjock som en skåpsstomme och köper den typen av gångjärn som är dolda.
Kolla på theofils.se där finns det mesta.K Kris1 skrev:Har försökt hitta lösningen för att sätta gångjärn mot regel men inte hittat den än.
Bygger in trappan och har 45x45 reglar som jag tänkte sätta dörrarna i. Som vanligt är kunskapen på bygghandeln begränsad och jag kom hem med bifogade.
Men ni till problemet, måste jag jacka ur regeln för att inte få en ful glipa eller finns det någon annan bättre lösning?
Jag håller på med samma. Ska försöka fixa det idag.. Jag satte en distans på regeln som var lika tjock som materialet på dörren.. nu borde jag kunna sätta gångjärnen på insidan om någon trycker den på plats meddans jag är på insidan och skruvar fast gångjärnen..K Kris1 skrev:Har försökt hitta lösningen för att sätta gångjärn mot regel men inte hittat den än.
Bygger in trappan och har 45x45 reglar som jag tänkte sätta dörrarna i. Som vanligt är kunskapen på bygghandeln begränsad och jag kom hem med bifogade.
Men ni till problemet, måste jag jacka ur regeln för att inte få en ful glipa eller finns det någon annan bättre lösning?
Kan du lägga upp en bild?S Sallader skrev:
Hur gör du med utsidan av regeln? Sätter du en täcklist?
Klicka här för att svara



