Lägger plattor för fullt. Benders Labyrint antik gråmix (21x14). Klassisk "löpförband". Skall "markera" gångar och uteplats med ett "rullskift" och i hörnen skall rullskiftet vara rundat. Min fråga är vad man gör med det lilla mellanrum som uppstår mellan plattorna vid rundningen. Fyller man det med stenmjöl eller kapar man små "ifyllnadsbitar" ?
 
Fyll med sättmaterialet du använder, allt för små "smulor" av stenen är svårt att få snyggt, jag tycker inte alls  att det gör nåt med de små mellanrummen :)
Dessutom tror jag att rekommendationen är att man inte bör använda mindre bitar än 1/3 sten eller platta, om jag nu inte missminner mig ;)

MVH//Christina.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.