Har en vägghängd toalett efter vi renoverat badrummet i Februari. Har vid två tillfällen ramlat ner/lossnat en gängad pinne som är fäst under toaletten. Fick tillbaka den första gången men efter att det hände ikväll igen får jag inte dit den då jag knappt får in handen i utrymmet under toaletten.

Den verkar inte fylla någon funktion vad jag kan se, men undrar om någon kunnig vet om den är nödvändig och det innebär någon risk att inte ha den på plats?

• Närbild på vägghängd toalett med synlig gängad pinne och svart markering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Chrisgust Chrisgust skrev:
Har en vägghängd toalett efter vi renoverat badrummet i Februari. Har vid två tillfällen ramlat ner/lossnat en gängad pinne som är fäst under toaletten. Fick tillbaka den första gången men efter att det hände ikväll igen får jag inte dit den då jag knappt får in handen i utrymmet under toaletten.

Den verkar inte fylla någon funktion vad jag kan se, men undrar om någon kunnig vet om den är nödvändig och det innebär någon risk att inte ha den på plats?
Det är inte för att få fast montage av toalettsitsen? Tror att IFÖ har ett sådant system i alla fall.

BirgitS
Välkommen till forumet!

Har du kollat om det står något om pinnen i fixturens monteringsanvisning?

Tack för era kommentarer, har inte monterat den själv och tror hantverkarna inte lämnade kvar monterinsanvisningen då jag inte sett skymten av den, tyvärr.

Ja det där borde höra till sitsens fastsättning.
Och då syns inget på monteringsanvisningen för fixturen, utan i monteringsanvisningen till skålen.

BirgitS
Chrisgust Chrisgust skrev:
Tack för era kommentarer, har inte monterat den själv och tror hantverkarna inte lämnade kvar monterinsanvisningen då jag inte sett skymten av den, tyvärr.
Monteringsanvisningarna brukar ju gå att ladda ner på tillverkarens webbplats. Du vet väl vad det är för fixtur och toaskål du har köpt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.