Vårt hus är byggt 1909, de gamla vattenburna värmesystemet fungerar bra men dem vreden som sitter på ha fastnat. På övervåningen skulle man vilja stänga igen dem lite för att trycka ner värmen till nedervåningen där det är mycket kallare.

vågar inte riktigt ta i, rädd att det går sönder och börjar läcka. Tips?
 
  • Gammalt vitmålat vattenburet värmeelement med fastnat vred i en hus från 1909.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lossa lite på sexkantsnuttern strax innanför vredet knacka lite halvhårt på kupolmuttern som håller vredet samtidigt som du vrider det , i bland lossnar dom, går även att knacka på ventilen som är på röret och vrida, tuffa grejer det där och tål mycket.
 
  • Gilla
Fidelia
  • Laddar…
Det låter bra att det tål mycket :)
Ska prova!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.