smutsigt och jobbigt att reda ut äldre rishögar. Frågan är väll vad du skall göra med gropen när den är tömd. Vill du ha en grop eller skulle de va bättre med att på lång sikt fylla upp den. Vi har generellt för få rishögar i våra trädgårdar vilket drabbar bland annat igelkottar och insekter.
 
harry73
Vi har flera såna kvisthögar. De är väldigt luftig och tar mycket plats, så efter ett tag börjar jag tömma gräsklipparen ovanpå den. Gräsklippet och löv gör att den sänks ner lite grand Efter ett år kan man också lägga lite jord ovanpå.
Resten försvinner av sig själv, bara man ger det tid
 
  • Gilla
Humlo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.