Hej,
Finns det någon som vet om, hur och vart jag förhoppningsvis kan få tag på vattenburna radiatorer i gammaldags stil. Att köpa Lenhovda är aningen utanför min budget. Fullt funktionella och begagnade i fint skick funkar också.

Behöver 4 st. (3st 100x400x10 & 1st 800x400x10)

Tacksam för all hjälp jag kan få / Mvh Mathias

• Gammaldags vattenburen radiator stående på mark med diverse föremål runt omkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Smygnorden
  • Laddar…
H Hovnarren_ skrev:
Hej,
Finns det någon som vet om, hur och vart jag förhoppningsvis kan få tag på vattenburna radiatorer i gammaldags stil. Att köpa Lenhovda är aningen utanför min budget. Fullt funktionella och begagnade i fint skick funkar också.

Byggåtervinningsföretag ligger väl närmast.
Privatpersoner dumpar sina på metallåtervinningen. Jag bytte för länge sedan till de som säljs på rinkaby. Grannen fick ett par som jag fick beskåda i många år innan han städade lite på tomten ;)

Det där är inte gjutjärn. De där borde du kunna hitta billigt på blocket. Det är tämligen lätt att korta dem om du behöver anpassa storleken.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Håll koll på FB-market och Blocket om budgeten är knapp. Det dyker alltid upp. jag har köp 2 st för totalt 700 kr begagnat. Men jag tror du kommer få släppa på dina krav på dimensionerna. Det an bli svårt att få dom exakt.

På Blocket kan det finnas. Mest på våren och sommaren när folk fixar med sina värmesystem.
Och det är inte gjutjärn i traditionella sömsvetsade sektionsradiatorer utan stålplåt.
Jag har försökt annonsera ut gamla element när jag bytte till större men fick inget svar.

H Hovnarren_ skrev:
Hej,

Lägg en annons i köpes, säljes och bytes här på Bygga Hus. Kan ju finnas någon som har ett par stående.

Tusen tack för alla svar och tips.
Jag slänger in en köpes-annons här och på blocket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.