1 624 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
gammal Va ledning in
halloj har ägt detta hus nu i ca 2 år. jag har aldrig märkt detta fenomen fören i förrgår.
dom bytte Vattenledning in och avlop från hus ut till vägen 2006.
den gammla vattenledningen är kapad ca 2cm ifrån golvet, och det har börjat komma vatten ur den. har en golvbrunn ca 20cm ifrån röret så är inte så orolig för vattnet.
Men min fråga är varför har det börjat på att komma upp vatten där?
och vad är bästa sätt att få det tätt?
Går det att trycka in nå fogskum eller nått sånt?
bor ungefär vid umeå och har somsagt en Vargavinter varit jävligt kallt. kan det vara att kärlan har gått ner till röret och frysit sen nu har det varit ganska varmt i några dagar. att det kanskehar börjat tina?
som sagt har ingen aning.
tacksam för svar och tips
dom bytte Vattenledning in och avlop från hus ut till vägen 2006.
den gammla vattenledningen är kapad ca 2cm ifrån golvet, och det har börjat komma vatten ur den. har en golvbrunn ca 20cm ifrån röret så är inte så orolig för vattnet.
Men min fråga är varför har det börjat på att komma upp vatten där?
och vad är bästa sätt att få det tätt?
Går det att trycka in nå fogskum eller nått sånt?
bor ungefär vid umeå och har somsagt en Vargavinter varit jävligt kallt. kan det vara att kärlan har gått ner till röret och frysit sen nu har det varit ganska varmt i några dagar. att det kanskehar börjat tina?
som sagt har ingen aning.
tacksam för svar och tips
låter som antingen grundvatten (dålig dränering) eller så har du fått läckage i den nya vattenledningen så åker det in i den gamla avkapade och kommer upp i huset...........läcker den nya ledningen kan du ibland höra ett susande ljud om du lägger örat mot vattenmätaren och låter bli att spola vatten i huset.
Jag lyssnade på vatten mätaren det är inget susande Ljud men dock ett jävla brummande :S provade att stänga av huvudledningen in men det fortsatte även då. dock inte lika högt.
Vad beror detta på?
med detta brummande hörs det jävligt väl i köket. Just ovanför fjärrvärmecentralen. och har könt på rören som är kopplade till elementen. (ovanför anläggningen) det känns som att dom vibrerar :S
Vad beror detta på?
med detta brummande hörs det jävligt väl i köket. Just ovanför fjärrvärmecentralen. och har könt på rören som är kopplade till elementen. (ovanför anläggningen) det känns som att dom vibrerar :S
nu vet jag varför vattnet och varför det lever om som nån jävla jet motor i rörena. 
ringde till kommun idag och berättade. då skickade dom hit en gubbe som konstaterade en läcka. han ringde några andra snubbar som komme hit och började hacka upp snön ute vid vägen och där komme det upp vatten.
så läckan är därifrån. mest troligt där ocksåp varför det gammla röret trycker in vatten
ringde till kommun idag och berättade. då skickade dom hit en gubbe som konstaterade en läcka. han ringde några andra snubbar som komme hit och började hacka upp snön ute vid vägen och där komme det upp vatten.
så läckan är därifrån. mest troligt där ocksåp varför det gammla röret trycker in vatten
har även pratat Med Eon varför jag har så konstigt på varmvattnet. då jag nu va nere och tittade så har jag fått ett läckage, detta läckage har läkt ner över automat shunten så den lever också om som nått jävla trösk verk. men pratade med lokala service gubben och han sa att kör med den till den viker in årorna. så jag gör nog det 
Klicka här för att svara