6 559 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Gammal oljetank / rivning / tyda protokollen
Hej.
Jag är en utländsk fritidshusägare och hoppas att jag kan få lite hjälp här. Tack. Pga av min dåliga svenska vet jag inte exakt vad som står i saneringsintyget angående en gammal oljetank. Det skrivs att "oljecistern har tömts på innehåll och sanerats ... bottensediment har omhändertagits för destruktion".
Betyder det att det finns inga kvarvarande oljerester i tanken och att det bara gäller att klippa ner den?
Hoppas att jag gjorde mig förstådd och tack för hjälpen.
Hälsningar,
Thorsten
Jag är en utländsk fritidshusägare och hoppas att jag kan få lite hjälp här. Tack. Pga av min dåliga svenska vet jag inte exakt vad som står i saneringsintyget angående en gammal oljetank. Det skrivs att "oljecistern har tömts på innehåll och sanerats ... bottensediment har omhändertagits för destruktion".
Betyder det att det finns inga kvarvarande oljerester i tanken och att det bara gäller att klippa ner den?
Hoppas att jag gjorde mig förstådd och tack för hjälpen.
Hälsningar,
Thorsten
Medlem
· Södermanlands län0
· 983 inlägg
Ja, jag gör samma tolkning.
Vad bra. Tack ska ni ha.
Klicka här för att svara