Bowman
Ja jag känner en liten odör från dörren, den har stått i ett uthus och fått lite fukt på sig, trät känns endå fint, men har fått fula fläckar och lite mögel på sig på ett hörne..

Kan jag måla över dörren, eller är den bara att slänga?

Kommer lukten försvinna?

• DSC00302.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00303.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Köp ett medel som dödar mögelsporerna annars kommer dom bara att tränga igenom färgen om du målar på möglet.

Döda och slipa bort.

Bowman
Ok, tackar!

Boracol eller nåt sånt då eller?

Redigerat:
Ja det funkar bra.

Bowman
Matti_75 skrev:
Ja det funkar bra.
Tack för hjälpen!

Bowman
Jag hoppas verkligen den unkna lukten försvinner, för nu tycker jag allt luktar mögel och dörren har bara hängt på plats i ett dygn.

Kanske får ta och plocka ner den tills den är "tvättad" och målad..

Tror ni lukten försvinner?

Nej det är det inte. Boracol är fel produkt och det har jag sagt femtielva gånger på detta forum eftersom Boracol anses vara någon sorts universallösning mot mögel.

Om man ändå ska slipa dörren ser jag ingen poäng alls med att använda kemikalier. Slipa tills det är trärent, torka av och ytbehandla.

Om man ändå vill behandla möglet så är det nog precis så att diskmedel eller Mögelfri är en mycket bättre produkt, eller biltemas trallrent....

Bowman
MathiasS skrev:
Nej det är det inte. Boracol är fel produkt och det har jag sagt femtielva gånger på detta forum eftersom Boracol anses vara någon sorts universallösning mot mögel.

Om man ändå ska slipa dörren ser jag ingen poäng alls med att använda kemikalier. Slipa tills det är trärent, torka av och ytbehandla.

Om man ändå vill behandla möglet så är det nog precis så att diskmedel eller Mögelfri är en mycket bättre produkt, eller biltemas trallrent....
Ja ok, tack, misstänkte detta.

Det är lukten jag vill ha bort, är känslig mot lukter och det stör mig till förbannelse.
Hoppas den försvinner om man tvättar dörren och sen målar den!

Är det en massiv dörr? Ek? Isåfall blir den ju jättefin om du slipar och oljar? Annars är väl vitmålning ett bra alt,...

Bowman
Ja den är massiv sen om det är ek vet jag inte.. furu tror jag, men den väger as...
Vitmålnig har jag tänkt, det är alla andra dörrar i huset.

Det är nog bara så att denna plockades ur huset innan dom andra målades, nu har jag hängt tillbaka den.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.