Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Ja jag känner en liten odör från dörren, den har stått i ett uthus och fått lite fukt på sig, trät känns endå fint, men har fått fula fläckar och lite mögel på sig på ett hörne..
Kan jag måla över dörren, eller är den bara att slänga?
Kommer lukten försvinna?
Kan jag måla över dörren, eller är den bara att slänga?
Kommer lukten försvinna?
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Jag hoppas verkligen den unkna lukten försvinner, för nu tycker jag allt luktar mögel och dörren har bara hängt på plats i ett dygn.
Kanske får ta och plocka ner den tills den är "tvättad" och målad..
Tror ni lukten försvinner?
Kanske får ta och plocka ner den tills den är "tvättad" och målad..
Tror ni lukten försvinner?
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Frågan är om det är nån idé att köpa boracol.
http://www.trygghetsvakten.se/nytt/diskmedel-battre-en-boracol.html
http://www.trygghetsvakten.se/nytt/diskmedel-battre-en-boracol.html
Nej det är det inte. Boracol är fel produkt och det har jag sagt femtielva gånger på detta forum eftersom Boracol anses vara någon sorts universallösning mot mögel.
Om man ändå ska slipa dörren ser jag ingen poäng alls med att använda kemikalier. Slipa tills det är trärent, torka av och ytbehandla.
Om man ändå vill behandla möglet så är det nog precis så att diskmedel eller Mögelfri är en mycket bättre produkt, eller biltemas trallrent....
Om man ändå ska slipa dörren ser jag ingen poäng alls med att använda kemikalier. Slipa tills det är trärent, torka av och ytbehandla.
Om man ändå vill behandla möglet så är det nog precis så att diskmedel eller Mögelfri är en mycket bättre produkt, eller biltemas trallrent....
Produkter som diskuteras: "Mögelfri"
Mögel-Fri Inne Jape
Tvätta bort mögel inomhus
86 kr inkl moms
Läs mer
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Ja ok, tack, misstänkte detta.MathiasS skrev:Nej det är det inte. Boracol är fel produkt och det har jag sagt femtielva gånger på detta forum eftersom Boracol anses vara någon sorts universallösning mot mögel.
Det är lukten jag vill ha bort, är känslig mot lukter och det stör mig till förbannelse.
Hoppas den försvinner om man tvättar dörren och sen målar den!
Bowman
Husägare
· Västra götaland
· 1 066 inlägg
Bowman
Husägare
- Västra götaland
- 1 066 inlägg
Ja den är massiv sen om det är ek vet jag inte.. furu tror jag, men den väger as...
Vitmålnig har jag tänkt, det är alla andra dörrar i huset.
Det är nog bara så att denna plockades ur huset innan dom andra målades, nu har jag hängt tillbaka den.
Vitmålnig har jag tänkt, det är alla andra dörrar i huset.
Det är nog bara så att denna plockades ur huset innan dom andra målades, nu har jag hängt tillbaka den.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden