Finns det någon anledning att INTE låta montera bort kontaktorn på bilden nedan? Jag vet inte om det finns någon tariffstyrning, och det finns ingenting som visar vad de olika lägena (1-0-2) innebär.
Största anledningen till att ta bort den är att det inte finns några lediga grupper i centralen och det här skulle frigöra en. Av samma skäl skulle jag vilja låta koppla loss ringledningstransformatorn, den finns väl inte heller någon anledning till att ha kvar idag när batterier kostar en spottstyver och räcker i ett par år i en ringklocka?
Största anledningen till att ta bort den är att det inte finns några lediga grupper i centralen och det här skulle frigöra en. Av samma skäl skulle jag vilja låta koppla loss ringledningstransformatorn, den finns väl inte heller någon anledning till att ha kvar idag när batterier kostar en spottstyver och räcker i ett par år i en ringklocka?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätter du dit en timer som låter Vvb gå mellan 00-05 så har du en enkel tariffstyrning. (Om du betalar timpris)
Men du hjälper också till att hålla topparna på elnätet nere samt att du antagligen kommer belasta din egen huvudsäkringen mindre. I förlängningen kanske det rent av går att sänka storlek på hs med.
Förutsatt att det idag funkar att stänga Vvb på reglaget och där är värme hela dagen till dina behov.
1 eller 2 borde logiskt betyda låg effekt och hög effekt
Men du hjälper också till att hålla topparna på elnätet nere samt att du antagligen kommer belasta din egen huvudsäkringen mindre. I förlängningen kanske det rent av går att sänka storlek på hs med.
Förutsatt att det idag funkar att stänga Vvb på reglaget och där är värme hela dagen till dina behov.
1 eller 2 borde logiskt betyda låg effekt och hög effekt
A Alexn72 skrev:Sätter du dit en timer som låter Vvb gå mellan 00-05 så har du en enkel tariffstyrning. (Om du betalar timpris)
Har någon räknat på det här? Jag vet inte om jag orkar göra det själv...
Men en timerinstallation kostar säkert en 4-5000, erfarenhetsmässigt brukar enklare elektrikerjobb inkl material hamna där någonstans. Hur mycket hinner vattnet kallna under dagen? Huvudsäkringarna går nog inte att sänka oavsett (direktverkande el) och belastningstoppar på elnätet känns ärligt talat inte som mitt problem.
Faktum är att nog är i större behov av en ledig grupp än en lite lägre elräkning.
Klicka här för att svara