På brytaren kan du troligen inte koppla in någon infravärmare men om du menar om brytaren kan vara i kretsen så går det eventuellt.
Du kan inte förutsätta något om jordningen, det måste kontrolleras okulärt samt verifieras med mätning. En liten fingervisning ser man dock i bilden där det verkar sitta en gulgrön mot röd...
Du kan inte förutsätta något om jordningen, det måste kontrolleras okulärt samt verifieras med mätning. En liten fingervisning ser man dock i bilden där det verkar sitta en gulgrön mot röd...
Medlem
· Blekinge
· 12 248 inlägg
Var kommer den gulgröna ifrån?
Sedan undrar jag om brytaren är specad till 10 A vilket du troligen behöver till infravärme. Den är kanske bara specad 6 A.
Sedan undrar jag om brytaren är specad till 10 A vilket du troligen behöver till infravärme. Den är kanske bara specad 6 A.
Den gul/gröna är bara en bit som är avklippt från någon tidigare installation.
Kan jag använda gammla kabel och byta brytaren till en 10 A ?
Kan jag använda gammla kabel och byta brytaren till en 10 A ?
Det framgår inte exakt hur du tänker dig att du ska använda kabeln så jag svarar nej.
Det ska inte finnas några avklippta bitar kvar i brytaren, det är ett fel.
För att göra en rimligt korrekt bedömning behöver man se hela anläggningen, inte en bild på en brytare.
Det ska inte finnas några avklippta bitar kvar i brytaren, det är ett fel.
För att göra en rimligt korrekt bedömning behöver man se hela anläggningen, inte en bild på en brytare.
Klicka här för att svara