Strandskyddsdispens är kopplad till att man har en privat zon, en sk tomtplatsavgränsning, t ex en trädgård eller den plats på vilket byggnaden står. Det finns rättsfall där man renoverat befintlig, men sedan länge oanvänd byggnad och där man fått besked att strandskyddsdispensen för byggnaden anses återtagen och där renoveringen, dvs hela byggnaden fått plockats bort. Så mitt råd är att i ett första steg göra en försiktig uppfräschning så att båthuset ser använt ut och att framför allt att använda det. Klippa gräset i närheten, trampa upp stigen mm.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.