Vi har funderingar på att dränera om vårt hus, vilket givetvis börjar med en inspektion av den gamla.
Det gula röret som kommer upp ur marken är ju rätt uppenbart vad det är. Men vad är den bruna (ursprungligt svarta) smala plastslangen som kommer upp bredvid till för?
På andra hörnet av huset kommer det upp en likdan svart smal plastslang, dock utan sällskap av en gul dräneringslang. Någon som vet vad de smala plastslangarna kan vara till för?
Slangarna sluta någon halvmeter ovan mark.