Jag har hittat en gammal diskbänk från Olofström som jag vill ha in i mitt torp. Men på undersidan är det någon slags ljusblå isolering som börjat släppa lite här och var.
Vad består den här isoleringen av? Tänker att gammalt lim och liknande kan innehålla asbest och annat otrevligt.
Kan jag kladda på något på detta som liksom binder samman det? Mest för att slippa bös i underskåpet.
Vad består den här isoleringen av? Tänker att gammalt lim och liknande kan innehålla asbest och annat otrevligt.
Kan jag kladda på något på detta som liksom binder samman det? Mest för att slippa bös i underskåpet.
Inte heller något vidare givande svar. Min förhoppning var väl att någon kanske visste vad det var, det är trots allt en väldigt vanlig gammal diskbänk det här. Gissa kan jag göra själv.Jonatan79 skrev:
Söker man på internationella sidor finns det information om att vissa av de där underedena kan ha asbest i sig.
Jag har samma belägg på min diskbänk, fast det är mörkgrönt. Jag har ett par skarpa bucklor i min diskho (se bild) som jag skulle vilja hetta upp/kyla ner och försöka banka ut. Är det dumt att banka på det utan då kanske?
Jag har detta också. Men min har massa fläckar på sig. Och det stinker ibland rutten kartong här, så man undrar om det är materialet som stinker när det blir fuktigt av sopors avdunstning av fukt eller om det är något annat.
Tog du prov någon gång och fick de bekräftat ?trolldeg skrev:
Jag har hittat en gammal diskbänk från Olofström som jag vill ha in i mitt torp. Men på undersidan är det någon slags ljusblå isolering som börjat släppa lite här och var.
Vad består den här isoleringen av? Tänker att gammalt lim och liknande kan innehålla asbest och annat otrevligt.
Kan jag kladda på något på detta som liksom binder samman det? Mest för att slippa bös i underskåpet.
Klicka här för att svara




