Goddagens!

Finns det någon marknad för gamla rördelar? Har några kubik med gamla avloppsrör i gjutjärn, några ton med galvade kopplingar av alla slag upp till 2", några hundra(?) kilo med blandade krom-, koppar- och mässingskopplingar och ventiler. Det mesta (allt?) är oanvänt, dock 25 år gammalt eller mer.

Vad kan man göra med detta? Annonsera ut styckevis? Skroten? Slumpa till överskott?

Förslag mottages med glädje.

Mvh Q

Sortera efter metallsort och åk till skroten lämna in. Bjud dig själv och frugan på en riktigt god middag för pengarna du får!

Är det oanvända grejer så kan du prova att annonsera ut det lokalt. Har du tur så nappar nån tokig f*n som jag ;-) Jag skulle ha nappat direkt. "Kan vara bra att ha" är en fras som jag ofta använder..

Här uppe säger vi.... stupp ti ficka kan va bra o ha.... iofs det blir tungt...
Sälj dyrt till plumber det borde va hårdvaluta......

"Reservdelsförsäljare" till gamla hus typ byggnadsvårdsbutiker. Kolla gärna in vad de tar för gamla kranar och rör, för att inte tala om gamla elgrejjor. 60-talsströmbrytarna kan gå för 150-200kr/st...

Kanske inte värt jobbet men säkert uppskattat av "orginalare" som jag ;D

Håkan

gammal, mycket trasig, kamin + en gammal ytterdörr med glas (utan karm) inbringade närmare 2000 kr.
Åk tillbaka och titta vad de begär för dina grejor när de "patinerat" lite på dem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.