Ett exempel på dörr som suttit i vårt hus i över 120 år, varav ca 40år helt kallställt. Skrapade bort all färg och målade om när vi renoverade för ett par år sedan. De flesta av dörrarna är ”som nya” men några är svåra att stänga.

Vitmålad gammal dörr delvis öppen mot ett rum med matbord och stolar, hängande hjärtdekoration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Efter all feedback i tråden torde det vara avgjort att det är dina snickare och inte dina dörrar som är obrukbara.

Rätt väg måste vara att kassera dina snickare! Ställ snickarna i kylan!
"Snickarn är obrukbar, han har slagit sig." ;)

• Gilla
  • Haha
Enolf och 2 till
  • Laddar…
Skumpe
tomtebolycka tomtebolycka skrev:
Om jag anlitar en hantverkare önskar jag mig någon som tar sig an mina önskemål. Gärna med lite entusiasm.
Första gången du anlitar hantverkare i Sverige? Du behöver flytta om du ska få sådana hantverkare. Alternativt anlita riktiga hantverkare. Alltså inte sådana som bara skruvar ihop prefab. Det kostar betydligt mer dock. Prata med en snickare som sysslar med byggnadsvård eller bygger möbler typ platsbyggda bokhyllor och sådant. Priset blir ett annat men kunskapen också. Garanterar dig ett bättre bemötande. Svenska hantverkare i allmänhet är bortskämda och lättkränkta.

• Gilla
Ensam kvinna kan och 1 till
  • Laddar…
Tusen tack till alla er som svarade. Det gav mig modet att strunta i vad snickarna sa. Ni övertygade min man med så vi tog hjälp av en vän som är snickare och jag är så oerhört tacksam för att detta projekt blev av. Skafferiet gav det nya och rätt strama köket själ. Löjligt lycklig. Nu ska jag ”bara” plöja ner x antal timmar i det med spackel, skrapa, sandpapper, färg, lister och såpa.
Imorgon kommer de andra snickarna för att göra klart ett jobb utvändigt. Ska bli spännande att se deras reaktion ;) (och ja, vi måste såklart byta ut dörren till vänster som leder till tvättstugan - mot en massiv furudörr med samma spegelindelning som skafferidörrarna)
Nytt skafferi i renoverat kök med vita spegeldörrar och obehandlad vägg nära färdigställande.
Skapa konto
Renoveringsprojekt med nya spegeldörrar i ett rumsavdelande skafferi, arbetsmaterial och verktyg på golvet.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
FunkishJonny och 12 till
  • Laddar…
Mkt snyggt! Kul att få se resultat. Alldeles för sällan man får se slutresultat i trådar

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.