F
P paralun skrev:
Jo nu röjs det väl mycket inom strandskyddet av boende. Utmaningen är väl mer de här som inte fattar allemansrätten och att den strandnära zonen tillhör alla.
Är väl rimligt att man får göra som man vill med marken man äger?
Som jag skrivit tidigare Miljöbalken och allemansrätten är problematiska.
Ett regelverk som får kontinuerlig skärpning i tillämpning pga aktivister i länsstyrelserna.
 
F
H Hegge_ skrev:
Jag ringde Länsstyrelsen när jag skulle röja rejält på min 4000m2 stora sjötomt och frågade vad jag fick ta. Svaret blev att det gick fint att plocka bort all gran vilket var den absoluta majoriteten av träden. Merparten av övriga träd ville jag ändå behålla. Detta var ca 10år sedan i Västra Götaland. Om det var korrekt eller ej vet jag inte men ingen har klagat iaf. :)
Ring och ställ samma fråga idag, så kommer du märka tillämpningsskärpningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.