B b8q skrev:
GAAHHH! Vad är det för fel på det svenska ordet ”begränsad”?
[bild]
Glassen är ju inte svensk...

• Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
tommib
Gaaaaahhhhh!

Tvättmaskinen luktar bränt!
Hoppades på något enkelt (glapp i eluttaget) men det verkar det inte vara. Det låter lite konstigt när motorn går runt så jag funderar på havererat lager men jag vet inte.

• Ledsen
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
[bild]
Så tänkte jag också, sen insåg jag att det finns i SAOL, men jag kan ändå inte förlika mig med ordet.

https://svenska.se/saol/?sok=limiterad

ClasseClas
B b8q skrev:
[bild]
Står det inte något om "ny formula" på paketet?

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Värst är väl att man inte ens kan se lapplisorna längre.
Såg en här om dagen, åkte sakta utmed parkerade bilar med telefonen i handen.
Kan ju inte vara godkänt att köra runt med mobil i handen på det sättet.
Filma och anmäl.

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Gaaaahhj på Bauhaus Svågertorps kundsupport eller vad jag ska kalla det.

Ska såga ut en fönsterbräda till ett burspråk ur en plywoodskiva. Tre fönster med lite vinklar och grejer.
Tänkte då att jag gör en form av sådana skräpbitar som ligger mellan brädorna i brädhögarna.

Så, frågade om jag kunde få köpa ett par av dessa. Men nä dessa säljer de inte, så det gick inte för sig.
Enligt mig helt otroligt korkat. Då fick de klart inte sälja plywoodskivan heller. Utan det blir Hornbach eller någon annan konkurrent istället.

• Gilla
Salix Salix
  • Laddar…
Karrock
M Mortsken skrev:

Ska såga ut en fönsterbräda till ett burspråk ur en plywoodskiva. Tre fönster med lite vinklar och grejer.
Tänkte då att jag gör en form av sådana skräpbitar som ligger mellan brädorna i brädhögarna.

Så, frågade om jag kunde få köpa ett par av dessa. Men nä dessa säljer de inte, så det gick inte för sig.
Enligt mig helt otroligt korkat. Då fick de klart inte sälja plywoodskivan heller. Utan det blir Hornbach eller någon annan konkurrent istället.
Även Hornbach är jävligt knepiga med att bjuda på emballagematerial. Tysk tradition förmodligen.

Karrock Karrock skrev:
Även Hornbach är jävligt knepiga med att bjuda på emballagematerial. Tysk tradition förmodligen.
De behöver inte bjuda på det. Jag ville betala för det.
Men det är ju skräp de slänger, så ett alternativ är ju att bara låtsas som att det inte finns där, och sälja plywoodskivan. Eventuellt ta betalt för ett par sågsnitt som inte gjorts.

M Mortsken skrev:

Jem & Fix brukar låta folk ta lite spill, då kanske prova där om det finns i din omnejd.

Vår lokala Woody har inget problem med att kunderna ibland plockar skräpvirke ur desas soplåda. Överblivna pallar ställer dom utanför huset fritt att plocka hem som brasved.

• Gilla
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Samma på lokala Beijer här, senast överhörde jag pappan som frågade om det fanns skräpvirke för att bygga en trädkoja. Personalen hänvisade till containern och hämtade dessutom lite skevt trallvirke de sett för en stund sen som inte hamnat i containern än… Allt till det facila priset av 0 kr.

• Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 8 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaaah för att lösa sina sjukvårdsrelaterade problem.

Jag är väldigt tacksam över svensk sjukvård i grunden. Men en sån här dag när jag ringer om ett besvär och först får vänta en timme på att prata med 1177 där dom ganska omgående säger "DU MÅSTE TILL LÄKARE IDAG!!!" och vägrar släppa samtalet förrän jag lovat detta. Ringer då vårdcentralen och får höra "vi ringer upp dig omkring klockan tre". Då vet jag med mig att dom vid tre kommer att muttra och säga att det absolut inte finns läkartider kvar idag. Så då blir det antagligen ytterligare väntetid i telefon på att få en jourtid någon gång på kvällen. Eller besked om "ring direkt när vi öppnar imorgon så har du kanske chans att få en tid".

Eller så får jag väl belasta akuten och bränna hela dagen på att sitta där. Äääähhh.

• Gilla
  • Ledsen
Dilato och 2 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:

Jag ville plocka såna där stålband som sitter runt pallar för att använda till min tvättmaskin (vikten ovanpå cylinderhuset går inte att skruva fast längre utan måste spännas fast med spännband vilket funkar mkt bra, förutom att de töjs så allt lossnar efter en tid) som behöver uppgraderas lite. Men nej, man får inte plocka sånt ur deras skräpcontainrar på Hornbach :(

tensiden tensiden skrev:
Gaaaaaaaaah för att lösa sina sjukvårdsrelaterade problem.

Jag är väldigt tacksam över svensk sjukvård i grunden. Men en sån här dag när jag ringer om ett besvär och först får vänta en timme på att prata med 1177 där dom ganska omgående säger "DU MÅSTE TILL LÄKARE IDAG!!!" och vägrar släppa samtalet förrän jag lovat detta. Ringer då vårdcentralen och får höra "vi ringer upp dig omkring klockan tre". Då vet jag med mig att dom vid tre kommer att muttra och säga att det absolut inte finns läkartider kvar idag. Så då blir det antagligen ytterligare väntetid i telefon på att få en jourtid någon gång på kvällen. Eller besked om "ring direkt när vi öppnar imorgon så har du kanske chans att få en tid".

Eller så får jag väl belasta akuten och bränna hela dagen på att sitta där. Äääähhh.
I det läget ska sköterskan på 1177 söka o boka en akuttid nånstans så du inte behöver vänta i princip. Inte OK att själv få försöka ringa sin VC o hitta tid!

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.