T Thomas_Blekinge skrev:
Ditt val. Som dagdrivare kan jag dricka öl alla dagar om året.
Nja... Åkte in med pågående infarkt i måndags, fick spränga och i med en stent, får nog vänta nån vecka med starkvaror

• Wow
  • Älska
  • Ledsen
john.h och 13 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nja... Åkte in med pågående infarkt i måndags, fick spränga och i med en stent, får nog vänta nån vecka med starkvaror
Ajdå, var rädd om dig och krya på dig. ❤️

• Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Ajdå, var rädd om dig och krya på dig. ❤️
Jadå var aldrig nån fara, enl mig..., åkte bil till vc själv till en tid jag bokat tidigare under dagen.
Sen blev det ambulans till Mora, sen blev det bråttom till Falun.

• Älska
  • Wow
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jadå var aldrig nån fara, enl mig..., åkte bil till vc själv till en tid jag bokat tidigare under dagen.
Sen blev det ambulans till Mora, sen blev det bråttom till Falun.
Svärfar klev själv in i ambulansen hemikring för 5år sedan, tryck över bröstet.
Men kom inte levande från Falun.. 😢

Tidigare missad mindre infarkt troligen som gjorde att dom inte kunde rädda han i Falun.

Så ignorera inte känslan/riskerna. ❤️

• Älska
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaah, hälsenan har gått av! Klev snett eller något i söndags, åkte in till sjukhuset i tisdags och då var foten stukad och jag skulle gå så mycket som möjligt bara det inte gjorde ont. Idag skulle jag ut en sväng i trädgården och satte på skon så att den inte täckte hälen innan jag klev. Foten kändes konstigt sen och det gjorde mindre ont i hälsenan än sen skadan så jag tog av strumpan och kollade och foten som vad mer svullen än tidigare och rätt blå. Ingen aning om hur den var tidigare under dagen då jag haft strumpor på så kollade med ChatGPT hur man säkerställer att man har blodflöde. Tyckte inte jag kunde säkerställa det okej så ringde 1177 som såklart sa att jag skulle åka in, vilket jag gjorde. Tårna är tydligen okej, men hälsenan har gått av. Har nu en "stövel" på foten som håller foten i vinkel så att hälsenan har en chans att "nå" för att läka ihop om jag fattar det rätt, och sen verkar det i bästa fall ta hela sommaren för att bli bättre.

• Ledsen
  • Älska
TommyC och 7 till
  • Laddar…
S Svante Svenson skrev:
Gaaaaaaaah, hälsenan har gått av! Klev snett eller något i söndags, åkte in till sjukhuset i tisdags och då var foten stukad och jag skulle gå så mycket som möjligt bara det inte gjorde ont. Idag skulle jag ut en sväng i trädgården och satte på skon så att den inte täckte hälen innan jag klev. Foten kändes konstigt sen och det gjorde mindre ont i hälsenan än sen skadan så jag tog av strumpan och kollade och foten som vad mer svullen än tidigare och rätt blå. Ingen aning om hur den var tidigare under dagen då jag haft strumpor på så kollade med ChatGPT hur man säkerställer att man har blodflöde. Tyckte inte jag kunde säkerställa det okej så ringde 1177 som såklart sa att jag skulle åka in, vilket jag gjorde. Tårna är tydligen okej, men hälsenan har gått av. Har nu en "stövel" på foten som håller foten i vinkel så att hälsenan har en chans att "nå" för att läka ihop om jag fattar det rätt, och sen verkar det i bästa fall ta hela sommaren för att bli bättre.
Krya på dig.

• Älska
Svante Svenson
  • Laddar…
N
nino nino skrev:
Trodde inte jag skulle fira midsommar helt nykter i vuxen ålder

[bild]
Kan rekommendera Becks blue och Corona Zero

tommib
Melleruds alkfria är toppen. Gillar man IPA så är Brooklyn Special Effects trevlig.

Krya på dig, hjärtinfarkter är inte att leka med. Själva starkvarorna är väl egentligen inte ett så stort problem utan det är effekterna av fylla som är potentiellt extremt farliga. Jag gissar att du står på DAPT (dubbel trombocythämning) i och med att du fick ett stent. Det är verkligen inte att leka med, speciellt inte om man slår i huvudet.

• Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Melleruds alkfria är toppen. Gillar man IPA så är Brooklyn Special Effects trevlig.

Krya på dig, hjärtinfarkter är inte att leka med. Själva starkvarorna är väl egentligen inte ett så stort problem utan det är effekterna av fylla som är potentiellt extremt farliga. Jag gissar att du står på DAPT (dubbel trombocythämning) i och med att du fick ett stent. Det är verkligen inte att leka med, speciellt inte om man slår i huvudet.
Melleruds är riktigt bra. Erdingers alkoholfria är snäppet bättre skulle jag säga

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:

Var mycket konstiga piller 🙂 men det är väl modernt med piller istället för alkohol idag 🤔
Ja man får väl fundera lite och inte bete sig som 18år varje gång man festar till det.

• Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
S Svante Svenson skrev:
Jag avundas dig inte jag hade stövel en stor dela v förra sommaren efter att ha opererat hälen pga hälsenan. Först hade jag gips och när de tog av det så rann det vatten ur det. Sköterskan undrade om jag hade duschat med gipset, men jag svarade att allt var svett. Då trodde jag att jag varit med om det värsta, men stöveln var ännu varmare. Så jag struntade till stor del att ha den (jag hade den inte för att senan skulle växa ihop utan hade den för att skydda hälen). Jag använde den enbart när jag skulle "gå".

Naturligtvis var detta helt emot doktorns order, men alternativet var att jag skulle sitta inomhus med AC hela sommaren. Genom att ta av den så fort jag hade chansen så klarade jag sommaren och skadan läkte ihop. Tyvärr så har jag dock fått andra problem och behöver operera foten igen i höst, då skall de ta ut titanskruvarna då jag har smärta runt dessa. De ville göra det före sommaren, men jag vägrade då jag måste ha stövel igen efter den operationen...

Så, jag önskar dig lycka till och så får du hoppas att det svala sommarvädret fortsätter resten av sommaren.

• Älska
Svante Svenson
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
För många år sen fick jag en felaktig böter (jag var inte ensam, vakterna lappade många med korrekt pskiva) och jag bad pbolaget att kolla fotot de tog när böterna skrevs (jag var vid bilen och bad P-vakten kolla i rutan att det satt pskiva men han sa att jag satt dit den när jag såg att han skrev böter) men de sa att enda sättet att lösa det var att ta det till tingsrätten, de kontrollerade bara fotona då. Jag mailade så många butikschefer jag kunde i området och skrev de hade valt ett skitbolag för parkering och om de inte såg till att lösa det skulle jag skriva om detta och varna alla jag kände för att besöka köpområdet.

Någon dag senare fick jag tillbaka ett svar från pbolaget med foto där pskiva syntes och en ursäkt och böter rivna.

Skriv var du fått böter så vi andra slipper besöka de affärerna!
Hjälte! 🦸‍♂️

• Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Krupit flera timmar nere i en brunn för att byta hydropress (trasig blåsa)
Dålig med plats och tidigare dåligt gjort, så enklast var att skruva av o dit själva tanken, väl åtdragen hamnade den upp o ner, men det spelar ju ingen betydelse alls.
Tidigare stod lös på några stenar, men nu sitter allt fast, inget läcker.
Så långt bra, men pumpen slår till o från var 10e sekund iaf.
Pumpad med 2,1 som funkat bra tidigare.
Ingen mätare så jag kan kolla till o frånslag.
Kanske backventil i pumpen ??
Röd hydropress installeras upp och ner i en brunn, fäst med metallstag, omgiven av rör och elektriska komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Salix Salix
  • Laddar…
GAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH för den här jävla icecubereklamen, är ju bara den och inge annat och hela jävla tiden! Ska faen ringa det där jävla skitbolaget och säga vad jag tycker under så lång tid som möjligt på arbetstid på måndag........ satansjävlaskitreklam!!!!!!
/W

• Gilla
Noramasen
  • Laddar…
Gaaaahh! Ute och supar i skärgården, kommer förbi en stor motorbåt, ramlar i pga svall, tappar glasögonen.
Tur att jag har slipade solbrillor så jag kan åka hem, samt har gamla brillor hemma. Tyvärr jag jag ju numera progressiva.....

• Ledsen
  • Wow
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.